انتقاد رئیس اجرایی حزب اعتدال و توسعه از عملکرد صدا وسیما

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه از عملکرد صدا و سیما و برخی دیگر از رسانه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها هم مشکلات کشور را بزرگنمایی می‌کنند و دستاوردهای دولت تدبیر و امید را نیز به درستی تبیین نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویداد24، مرتضی بانک در اولین همایش حزب اعتدال و توسعه استان البرز که عصر روز چهارشنبه(دوم دی ماه) در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: استان البرز یکی از استان‌های موثر در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است و از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است.

بانک خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار داشته و نیاز مبرمی به فعالیت‌های بسیار گسترده برای توسعه دارد به همین دلیل در چنین شرایطی باید حماسه خرداد 92 تکرار شود تا راهی که با دولت تدبیر و امید شروع شد ادامه داشته باشد.

رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه افزود: کشور در شرایط پیچیده ای قرار دارد که به جز دوران دفاع مقدس هیچ زمان دیگری با این شرایط روبرو نبوده است و ادامه حرکت خرداد 92 به همین دلیل ضرورت دارد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت قبل بن بست سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اوضاع سختی را برای مردم رقم زده بود، گفت: این شرایط سخت مردم را به حرکت واداشت و علی رغم مشکلات و محدودیت‌های فراوان انتخابی هوشمندانه، دقیق و تاثیرگذار برای تغییر رقم زدند.

بانک گسترش فعالیت‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی در تصمیم سازی و تصمیم گیری در دولت قبل را یادآور شد و گفت: تقسیم بندی‌های مخرب داخلی و وجود 18 قطعنامه خانمان برانداز بین‌المللی علیه کشور برنامه‌های توسعه و اهداف منطقه ای ایران را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه 18 قطعنامه علیه ایران فرصت تنفس را از کشور گرفته بود و ادامه آن می‌توانست تبعات بسیار بدتری را در پی داشته باشد تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از جریان‌های رسانه‌ای کشور واقعیت این مطلب را بیان نکردند و حتی با آن دولت همراهی نیز کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اما در نهایت این شناخت و انتخاب مردم بود که مانع از ادامه این حرکت مخرب شد و تغییری در این مسیر به وجود آمد.

بانک بر عدم عدول از همه خطوط قرمز کشور در برجام تاکید کرد وگفت: انگیزه مردم در حمایت از برجام باعث شد تا با وجود تمام تبلیغاتی که علیه آن وجود داشت بدون آنکه قدمی از خطوط قرمز عدول کنیم به تمامی خواسته‌های خود در بحث هسته‌ای برسیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه همه منافع مورد نیاز ما در برجام تامین شد بر دلایل این دستاورد تاکید کرد و گفت: ما با تکیه بر کارشناسانی که می‌توانند از منافع ملی دفاع کنند و با پشتوانه اعتماد رهبری و قوانین و ساختارهای سیاسی و همچنین نقاط قوت و امکانات گسترده داخلی توانستیم 18 قطعنامه خانمان برانداز شورای امنیت علیه کشور را لغو و از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شویم.

وی افزود: اگر این قطعنامه‌ها همچنان بر کشور اعمال می‌شد همه تحرکات سیاسی و اقتصادی ما تحت تسلط کشورهای دیگر قرار داشت که خطر عمده ای برای امنیت ما محسوب می‌شد و همچنین امروز حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانستیم صادر کنیم.

بانک از درآمدهای سرشار نفتی در دولت قبل گفت و خاطرنشان کرد: دولت قبل با فروش نفت 120 دلاری و درآمد تاریخی 800 میلیارد دلاری که هیچگاه چنین درآمدی برای کشور وجود نداشته است نتیجه‌ای جز رشد منفی شش و نیم درصدی و تورم 45 درصدی به بار نیاورد.

این مقام مسئول ادامه داد: اما اکنون در صحنه اجتماعی کشور آرامشی فراهم شده است که بستر مناسبی را برای فعالیت‌های اجتماعی، افزایش فعالیت احزاب و سازمان‌های مردم نهاد و بازگشت نشاط مجدد به دانشگاه‌ها را فراهم کرده است.

وی ضمن انتقاد از برخی رسانه‌های کشور در نادیده گرفتن این دستاوردها و آرامش حاکم بر کشور تاکید کرد: متاسفانه این اقدامات در بخش اطلاع رسانی کشور نادیده گرفته می‌شود و برخی رسانه‌ها به درستی دستاوردهای دولت را تبیین نمی‌کنند؛ این موضوع مختص به صدا و سیما نیست بلکه بسیاری از دیگر رسانه‌های نیز چنین عملکردی از خود نشان داده‌اند.

بانک با تاکید بر انتخابات پیش رو اذعان کرد: اگر روش عملکرد دولت قبل ادامه پیدا کرده بود وضعیت تورم، فساد، واسطه گری و رشد منفی اقتصادی همچنان ادامه پیدا می‌کرد به همین دلیل ضرورت دارد تا با انتخاب آگاهانه در سال 94 از حضور مجدد افراط‌گرایان در صحنه جلوگیری کنیم و به حرکت کنونی اجازه ادامه بدهیم.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا رشد پنج درصدی که در برنامه بودجه 95 در نظر گرفته شده است محقق شود؛ بودجه‌ای که با 266 هزار میلیارد تومان بسته شده و فقط 66 هزار میلیارد تومان از آن به نفت وابسته است.

بانک در پایان ضمن تاکید بر همراهی حزب اعتدال و توسعه با دولت و درخواست کمک از همه افرادی که دلسوز جامعه هستند اظهار کرد: قیمت نفت به یک چهارم قیمت سال‌های قبل کاهش یافته است و درآمدهای دولت کاهش زیادی پیدا کرده است اما با این وجود تورم در کشور از 40 درصد به 12 درصد رسیده است.

201/201

کد خبر: 567114

وب گردی

وب گردی