ورود سامانه بارشی فعال از جنوب غرب کشور/آخرین خبرها از وضعیت جاده‌های کشور

مدیر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت:پایداری جو در نیمه شمالی کشور تا اوایل هفته آینده است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی وپرجمعیت خواهدبود. هر چند که دیروز چگالی آلاینده‌ها در تهران، کرج، اراک و اصفهان به بیشینه خود رسید، انتظار می‌رود امروز از شدت آن کاسته شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،احدوظیفه گفت: از ظهرروز گذشته سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب وارد کشور شده است. این سامانه امروز، علاوه بر نواحی ذکر شده در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق سبب بارش برف و باران و همچنین از اوایل شب و طی روز، با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: فردا با حرکت این سامانه بارشی به سوی شرق شاهد ابرناکی و بارش برف و باران در مناطق جنوبی، شرقی و جنوب شرقی خواهیم بود.
وظیفه ادامه داد: شدت طی امروز در شرق خوزستان، غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و جنوب اصفهان و فردا در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب هرمزگان و غرب کرمان وجود خواهد داشت و سامانه فوق تا روز یکشنبه هفته آینده در نیمه جنوبی کشور فعال خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: لازم به ذکر است تداوم پایداری جو در نیمه شمالی کشور تا اوایل هفته آینده است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.
وظیفه افزود: هر چند که دیروز چگالی آلاینده‌ها در تهران، کرج، اراک و اصفهان به بیشینه خود رسید، انتظار می‌رود امروز از شدت آن کاسته شود.
احد وظیفه در خصوص وضعیت هوای امروز استان تهران گفت: تهران امروز نیز ابری همراه با غبار محلی و بارش پراکنده و در اواخر وقت با کاهش ابر روبرو خواهد بود و همچنین فردا نیز شاهد کمی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی در استان تهران هستیم.

دمای هوای تهران 4 درجه و اصفهان 2 درجه بالای صفر است و دمای هوای استان های اردبیل 5 درجه و کردستان 7 درجه و تبریز 5 درجه زیر صفر است .

برف استان مرکزی را سفید پوش کرد.برف و کولاک گردنه کلوسه در محور فریدون شهر اصفهان را مسدود کرد.تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان، فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.محور "کوهرنگ - مسجدسلیمان" محدوده های گردنه های "چری" و "شامنصوری"، به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.هوای اصفهان برای گروه های حساس ناسالم است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت :محورهای مواصلاتی استان مرکزی برفی، مه آلود و لغزنده است، همچنین تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است.
سید حسین طباطبایی،کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از بارش نخستین برف زمستانی در چهارشنبه شب، در برخی از نقاط این استان خبر داد.

20106

کد خبر: 567123

وب گردی

وب گردی