آیا کاهش وزن در خواب امکان‌پذیر است؟

اگر کاهش وزن در خواب امکان‌پذیر بود بسیار خوب می‌شد. به تازگی گروهی از دانشمندان دریافتند این رویا می‌تواند برای گروهی از افراد به یک واقعیت تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، آنها دریافتند میکروب‌هایی درون روده انسان وجود دارد که منجر به سوزاندن کالری در طول شب می‌شود.

این تیم تحقیقاتی از دانشگاه آیوا مشخص کردند تغییرات ناسالم در باکتری‌های روده می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

محققان امیدوارند یافته‌های جدیدشان به کشف درمان جدیدی برای چاقی کمک کند.

دکتر جان کربای، نویسنده این مطالعه و استاد میکروب‌شناسی و اورولوژی گفت: ما در این مطالعه به این نتیجه رسیدیم که احتمالا باکتری‌هایی که درون روده وظیفه سوزاندن کالری‌های را برعهده دارند حتی در شب هم قادر به سوزاندن کالری هستند.

دکتر کربای و گروهی از محققان در این مطالعه بر روی اثرات ریسپریدون تمرکز کردند. ریسپریدون یک داروی آنتی‌سایکوتیک است که در بیماران باعث افزایش وزن قابل‌ توجهی می‌شود.

ریسپریدون برای درمان اختلالات روانپزشکی از جمله اوتیسم، اختلالات دوقطبی و شیزوفرنی در کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود. نرخ تجویز این دارو در طول دو دهه گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

کربای و یکی از همکارانش پیش از این در مطالعه‌ای ثابت کردند، بیمارانی که ریسپریدون مصرف کرده‌اند در درازمدت به علت تغییر در ترکیبات میکروب‌های روده افزایش وزن قابل توجهی داشته‌اند.

در این مطالعه جدید، محققان به دنبال توضیح چگونگی تاثیرگذاری ریسپریدون بر میکروب‌های روده و افزایش وزن افراد هستند.

آن‌ها دریافتند ریسپریدون در مدت دو ماه باعث افزایش وزن 2.5 گرمی (یعنی 10 درصد کل توده بدنی آنها) در موش‌ها می‌شود.

همچنین محققان نشان دادند پیشگیری از تغییرات ناسالم میکروب‌های روده به نفع بیماران مصرف کننده ریسپریدون است.

این مطالعه در مجله eBiomedicine منتشر شده است.

20102

کد خبر: 567127

وب گردی

وب گردی