ارتقای کیفی خدمات آموزشی، راهبرد اصلی مدارس غیردولتی است

مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی مهمترین اولویت این وزاتخانه در این مدارس است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، مجتبی زینی وند روز پنجشنبه در جمع موسسان مدارس غیر دولتی استان یزد گفت: بسیاری از مدارس غیردولتی از نظر آموزشی و پرورشی به عنوان یک برند مدل موفق از آموزش در سطح کشور هستند اما مدارسی که انتظارما را از نظر آموزشی و پرورشی برآورده نکرده اند نیز وجود دارند.
او از تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: این دستورالعمل شامل سه مرحله است که این مراحل منجر به کیفیت بخشی اموزشی می شود.
مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت های مردمی برای کمک به آموزش و پرورش از تاکیدات وزیر است.
او با اشاره به اینکه در دنیا یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی آموزش و میزان دسترسی آسان افراد جامعه به آن است ، گفت: در کنار کیفیت آموزشی، سلامت و امنیت از دیگر مولفه های شاخص های توسعه می باشد.
زینی وند گفت: تمام کشورهای دنیا در سیاستگذاری کلان خود برای توسعه یافتگی به دو مقوله آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیتهای مردمی توجه ویژه دارند.
او هدف از تاسیس مدارس غیردولتی را استفاده از ظرفیتهای مردمی و توان و شایستگی مردمی برای کمک به آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: کاهش بار مالی دولت از دیگر اهداف ایجاد مدارس یاد شده است.
این مسئول با بیان اینکه مشکلات و مسائل مدارس غیردولتی در دو سال گذشته پیگیری شده است، گفت: اما به یک فرصت نیاز است این مدارس بدون دغدغه بتوانند راه خود را طی کنند.
زینی وند با بیان اینکه مشارکتها باید تبدیل به یک فرهنگ شود، گفت: این امر با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی محقق می شود.
موسسان مدارس غیر مورد بی مهری قرار گرفتند
رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی کشور در این مراسم گفت: موسسان مدارس غیر دولتی در 10 سال اخیر مورد بی مهری قرار گرفتند.
الله کرم لیراوی با بیان اینکه در دولت یازدهم به این مدارس توجه ویژه شده است گفت: ضرورت دارد مشکلات و مسائل موسسان مدارس غیر دولتی را بررسی و در جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام دهیم.
او گفت: هم اکنون بسیاری از موفقیت دانش آموزان در کنکور، المپیادها و سایر برنامه های علمی دستاوردهای مدارس غیردولتی است.
لیراوی با بیان اینکه 40 درصد مدارس استان یزد غیردولتی ، هیات امنایی و حمایتی است گفت: این رقم در کشور نشان تحول علمی در بخش غیر دولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم به بیان اینکه این استان از لحاظ آموزشی در کشور سرآمد است گفت: موفقیتهای حاصل شده در این زمینه نشان از تلاش و کوشش معلمان و اولیا دانش اموزان است.
احمد شیرزاد با بیان اینکه 40 درصد فضاهای آموزشی استان از ایمنی لازم برخوردار نیست گفت: در این زمینه نیازمند به تخصیص اعتبارات هستیم.
سید محسن هاشمی رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی استان یزد هم گفت: این مدارس در سالهای اخیر مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته بودند اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به این مدارس نگاه ویژه شد.
24 هزار دانش اموز در 10 هزار و 33 کلاس درس در 141 مدرسه غیر دولتی در استان یزد مشغول به تحصیل می باشند این رقم 14 درصد از مجموع دانش آموزان استان را تشکیل می دهد.
195 هزار دانش اموز در یکهزار و 600 مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

20102

کد خبر: 567153

وب گردی

وب گردی