قائم مقام سازمان نقشه برداری کشور: جنبش های دانشجویی وجدان بید ار جامعه هستند

عضو هیات موسس سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) گفت: جنبش های دانشجویی یک نقش فرامادی دارند. به تعبیر دیگر می توانیم جنبش های دانشجویی را وجدان بید ار جامعه بیان کنیم.

مسعود شفیعی، قائم مقام سازمان نقشه برداری کشور در مراسم افتتاحیه دومین همایش سراسری سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا)حدود 14 سال پیش، با حضور حدود 200 تشکل، سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) را راه اندازی کردیم.

در آن دوره و در فضایی که پس از اتفاقات سال 78 رخ داده بود، خیلی از تشکل ها به گونه ای ناخواسته به سمت و جهت خاص سیاسی جهت گیری می کردند.

او در ادامه گفت: در آن فضا سعی کردیم ثابت کنیم که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم دارای فکر و اندیشه مشخصی هستند. در این راه هم با بعضی تندروی ها و مشکلات به خوبی مقابله کردیم.

عضو هیات موسس سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) افزود: اگر به متون جنبش های دانشجویی نگاه کنیم، سه موضوع نقادی، روشنگری و آرمان خواهی از اصلی ترین اهداف تعریف شده تشکل های دانشجویی است.

او در ادامه گفت: برای اینکه یک تشکل دانشجویی دست نشانده یک جریان یا فرد نشود، باید الویت ها به درستی تعیین شود. در همین راستا یکی از اولین الویت ها، نقد خود تشکل دانشجویی است. شاید در نگاه اول این موضوع با گردش به عقب همسان باشد اما در اصل این کار باعث پیشرفت تشکل دانشجویی خواهد شد.

شفیعی اضافه کرد: همچنین در این راه باید رسالت ها و ماهیت های تشکل دانشجویی شناسانده شود. که متاسفانه در خیلی از موارد از این طرز فکر جدایی گرفته ایم. در گذشته اکثر افراد حاضر در تشکل های دانشجوی را نخبگان و افراد برتر تشکیل می دادند. و دقت نکردن در شناخت رسالت و ماهیت تشکل دانشجویی باعث شد تا برخی افراد با فرصت طلبی وارد تشکیلات دانشجویی شوند.

قائم مقام سازمان نقشه برداری کشور افزود: طبق آیه شریفه قرآن، باید خودمان نقاط ضعف خود را بشناسیم و برطرف کنیم، قبل از اینکه دیگران آن را به ما گوشزد کنند. تشکل دانشجویی یعنی محلی که راجع به همه موضوعات منطقی گفت و گو می شود و مخالفت ها هم با منطق بیان می شود. اگر به جنبش دانشجویی هستیم باید این نکات را رعایت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: جنبش های دانشجویی یک نقش فرامادی دارند. به تعبیر دیگر می توانیم جنبش های دانشجویی را وجدان بید ار جامعه بیان کنیم.

او در ادامه گفت: در شرایطی که دولت رسانه جدی در اختیار ندارد، می توانیم با شناخت فشارها و مشکلات به دولت کمک کنیم. همین موضوع درباره دانشگاه آزاد اسلامی هم صدق می کند و در شرایطی که توسعه دانشگاه های بی کیفیت در دولت قبل صورت گرفته است می توانیم در این راه تصویر مناسبی در اختیار مخاطبان که همان مردم جامعه هستند قرار دهیم.

20101

کد خبر: 567154

وب گردی

وب گردی