اردوغان خواستار حمایت از افغانستان در دوران انتقالی شد

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اهمیت نشست سه جانبه با مقامات اسلام آباد و کابل به خصوص در مبارزه علیه تروریسم، خواستار حمایت از افغانستان در دوران انتقالی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اورشلیم پست، اردوغان در کنفرانس خبری با همتای افغان خود پس از دیدار دو جانبه پشت درهای بسته در ترکیه که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت: جامعه بین‌المللی نباید اشتباه خود را در گذشته تکرار کرده و افغانستان را در دوران 10 ساله پیش رو، دوره انتقالی، تنها بگذارد. هم چنین آنها باید حمایت خود را از پاکستان برای تضمین و توسعه امنیت حفظ کنند.

او با اشاره به روابط نزدیک میان افغانستان و ترکیه اعلام کرد: سربازهای ترکیه تا زمانیکه کابل بخواهد، به حضور خود در افغانستان ادامه می‌دهند. این سربازان برای تضمین دائمی صلح و ثبات در این کشور حضور دارند.

او ادامه داد: آنکارا بزرگترین حامی دولت متحد ملی افغانستان است. مشکلات افغانستان، مشکلات ما نیز بوده و در مقابل موفقیتهای این کشور را به عنوان موفقیتهای خود تلقی می‌کنیم.

رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: افغانستان با وجود شرایط نامناسب در طول چهارده سال گذشته توانسته است به پیشرفت چشمگیری دست یابد.

او ادامه داد: من امیدوارم تلاش برای برقراری صلح و ثبات پایدار به نتیجه برسد.

رییس جمهوری ترکیه با رژه نظامی در بدو ورود محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به آنکارا، از وی استقبال کرد.

دو طرف در دیدار دو جانبه با یکدیگر درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

ترکیه در طول سالهای گذشته به عنوان میانجی میان افغانستان و پاکستان عمل کرده است. در همین راستا نشستهای سه جانبه میان ترکیه، افغانستان و پاکستان از سال 2007 با عنوان فرایند استانبول آغاز شده است.

20302

کد خبر: 567260

وب گردی

وب گردی