تردد حدود 12000 تانکر و نفت‌کش در مرز ترکیه-عراق

فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه در گزارشی اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور تردد نزدیک به 12 هزار کامیون و تانکر در مرز عراق-ترکیه را رصد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ژنرال سرگئی روتسکوی، فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه به خبرنگاران گفت: بر اساس عکس‌های هوایی گرفته شده از منطقه‌ای در مجاورت شهر زاخو (شهری در کردستان عراق) 11 هزار و 775 کامیون و تانکر نفتی در هر دو طرف مرز ترکیه و عراق تردد دارند.

او ادامه داد: باید بر این مساله تاکید کرد که نفت عراق و سوریه از ایستگاه بازرسی زاخو می‌آید.

این فرمانده روسی گفت: کامیونهای سنگین حامل بشکه‌های نفتی هم چنین از مرز سوریه و ترکیه در حال تردد هستند. در عین حال، شماری تانکرهای نفتی با استفاده از جاده‌های شمالی و غربی به انتقال نفت از سوریه می‌پردازند.

بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، شماری از تانکرهای نفتی با استفاده از جاده شمالی به سمت پالایشگاهی در شهر باتمان در ترکیه در حال حرکت هستند اما به طور قابل توجهی میزان تانکرها کاهش یافته است. همچنین تعداد تانکرهایی که با استفاده جاده غربی میان شهرهای مرزی ترکیه مانند ریحانلی و اسکندروم در تردد هستند، به 265 دستگاه کاهش یافته است.

نیروی هوایی روسیه نزدیک به 2000 تانکر مورد استفاده توسط نیروهای داعش را مورد هدف قرار داده است. در هفته گذشته جنگنده‌های روسی 17 تانکر و برخی تجهیزات مورد استفاده توسط تروریستها برای صادرات نفت را منهدم کردند.

301302

کد خبر: 567444

وب گردی

وب گردی