دموکرات‌ها به جرج بوش پناه بردند

دموکرات‌ها برای واکنش نشان دادن به وعده‌های جمهوری خواهان در خصوص اعلان جنگ علیه تروریسم افراط‌گرا، به یک متحد غیرممکن یعنی جورج واکر بوش پناه می‌برند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای رها شدن از فشارهایی که به خاطر انفعالش در مقابل تروریسم روبه‌روست، مرتبا اشاره دارد که جورج واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه نیز از اهریمن جلوه دادن مسمانان یا دامن زدن به یک درگیری میان اسلام و غرب خودداری کرد.

این تایید قابل توجه از سوی رئیس جمهوری است که ظهور سیاسی‌اش در مخالفت با جنگ عراق و رویکرد جنگ طلبانه جورج بوش در خاورمیانه پیش بینی شده بود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی برنامه‌اش برای مبارزه با تروریسم داخلی را مطرح کرده و به حضار در مینیاپولیس خاطرنشان کرد که جورج بوش شش روز پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی از مرکز مسلمانان بازدید کرد.

کلینتون همچنین از سخنرانی جورج بوش در آن روز درباره افرادی که مسلمانان آمریکا را می‌ترسانند، نقل قول کرد و گفت، آن‌ها بیانگر بدترین نوع بشر هستند و باید از این رفتار خود خجالت بکشند.

این واکنش دموکرات‌ها در مقابل اظهارات نامزدهای جمهوری خواهان علیه مسلمانان است. دونالد ترامپ خواستار ممنوع الورود شدن موقتی مسلمانان به آمریکا شده است. بن کارسون معتقد است که مسلمانان برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. مارکو روبیو نسبت به مبارزه تمدن‌ها علیه افراطی‌گری هشدار می‌دهد و دست کم میان مسلمانان عادی و افراط گرایان تفاوت قائل است. تد کروز، کلینتون و اوباما را به خاطر امتناع دائم از اعلان جنگ علیه تروریسم افراط گرا سرزنش می‌کند.

اوباما و کلینتون معتقدند که این لفاظی‌ها تنها به گروه تروریستی داعش و دیگر افراط‌گرایان که سربازگیری‌هایشان بر مبنای روایت جنگ میان اسلام و غرب قرار دارد، کمک می‌کند.

دموکرات‌ها هشدار دادند که پیشنهاداتی همچون پیشنهاد ترامپ امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

اوباما اخیرا گفت: افتخار می‌کنم که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی جورج بوش این حقیقت را درک کرد که این جنگ با اسلام نیست. رهبران جمهوری خواه امروز نیز باید از بوش پیروی کنند آن‌ یک تصمیم درست بود. سناتور برنی سندرس، رقیب اصلی کلینتون از حزب دموکرات‌ها به تقلید از اقدام جورج بوش پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر اوایل ماه جاری میلادی به نشانه همبستگی از یک مسجد بازدید کرد.

کمیته ملی دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی تبلیغاتی را با تصویری از جورج بوش که در آن اعلام می‌کند اسلام دین صلح است منتشر کردند.

تمامی این اظهارات اقدام نادرست از حزبی است که دهه گذشته را به محکوم کردن جورج بوش سپری کرده بود.

مو الیتی، یکی از مقامات قدیمی حزب دموکرات‌ که در حال حاضر مدیریت موسسه علوم سیاسی و خدمات دولتی دانشگاه جورج تاون را به عهده دارد گفت: تصمیمات سیاسی زیادی وجود نداشت که در خصوص آن‌ها با جورج بوش موافق باشم اما هرگز او را فردی ضعیف در برابر تروریسم خطاب نکردم.

البته باید گفت که تمامی نامزدهای جمهوری خواه نیز به تندی ترامپ نیستند. به عنوان مثال جب بوش دشمن را تروریسم افراط‌گر توصیف کرد و گفت: تروریسم جدای از حقیقت دین اسلام است.

301302

کد خبر: 567464

وب گردی

وب گردی