وزیر خارجه بحرین خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد

وزیر خارجه بحرین در سخنانی عنوان داشت، اتحادیه عرب بر حفظ حاکمیت کشورهای عضو در این اتحادیه تاکید دارد و از ترکیه می‌خواهد تا عراق را ترک کند.

به گزارش ایسکانیوز، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در مصاحبه‌ با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درخصوص نتایج نشست اتحادیه عرب که به درخواست عراق در مورد مداخله ترکیه در خاک این کشوربرگزار شد تصریح کرد: شورای وزارتی اتحادیه عرب با توافق نظر اعضا مصوبات شفافی را ارائه کرده که از منشور سازمان ملل و در راستای پایبندی به منشور اتحادیه عرب نشأت می‌گیرد و در آن بر حفظ حاکمیت کشورهای عضو و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید شده است.

او افزود: متن این مصوبات در راستای اجرای مصوبات شورای اتحادیه عرب در سطح سران است که بر حفظ امنیت کشورهای عربی تاکید دارد، به این اعتبار که حفظ امنیت هر یک از این کشورها ضامن اساسی امنیت ملی عربی و حفاظت از آن در مقابل هر گونه ظواهر مداخله و ممانعت از نقض حاکمیت کشورها است.

او تأکیدکرد: در نتیجه، نشست وزارتی اتحادیه عرب به خواسته‌های عراق پاسخ مثبت داد و نفوذ نظامی ترکیه به خاک عراق را محکوم کرده و آن را تجاوزی به حاکمیت عراق و تهدیدی علیه امنیت ملی عربی به شمار آورد. اتحادیه عرب از ترکیه می‌خواهد که بدون هیچ قید و شرط نیروهای خود را از عراق خارج کند و متعهد شود که دیگر حاکمیت عراق را نقض نمی‌کند و از شورای امنیت خواسته شود تا درخواست کشورهای عربی مبنی بر عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای از خاک عراق را پیگیری کند.

او همچنین مدعی شد که «ابتکار عمل عربستان برای تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی مهم‌ترین گام برای مبارزه با تروریسم به شمار می‌آید!»

این مقام بحرینی همچنین در راستای ادامه مواضع خصمانه برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به جمهوری اسلامی ایران خواهان اتخاذ موضع جمعی از سوی کشورهای عربی برای محدود کردن آنچه که وی آن را مداخله ایران در امور کشورهای عربی خواند، شد.

301302

کد خبر: 567489

وب گردی

وب گردی