۸۰درصد بودجه دانشگاه‌ها در جیب پرسنل

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات و بودجه‌های دانشگاه‌ها، صرف هزینه‌های پرسنلی و مابقی بودجه نیز صرف امور پژوهشی وآموزشی می شود که درصد بسیار کمی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سومین نشست معاونان اداری و مالی ۱۳ دانشگاه برتر کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در این مراسم گفت: در حال حاضر، مدیریت اداری و مالی، وظیفه پشتیبانی دانشگاه‌ها را بر عهده دارد، و قطعا انجام وظیفه درست و صحیح این حوزه منجر به توسعه سایر حوزه های دانشگاه خواهد شد.

او گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات و بودجه‌های دانشگاه‌ها، صرف هزینه‌های پرسنلی و مابقی بودجه نیز صرف امور پژوهشی وآموزشی می شود که درصد بسیار کمی است و باید تمهیداتی در این خصوص انجام شود.

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به شاخصه‌های مدیریت منابع انسانی گفت: ورود، آموزش، بهره‌وری و ارزیابی نیروهای انسانی از شاخصه‌های اصلی مدیریت منابع انسانی است که دانشگاه‌ها باید در مدیریت این شاخص ها تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه با اصلاح و بهبود روش فرآیندهای کاری می‌توان صرفه‌جویی‌ها را اعمال کرد، گفت: در بخش ارزیابی، ترفیع‌ها و ارتقاهای اعضای هیات‌علمی به دلیل نظام‌مند بودن و معین بودن معیارها و شاخص‌ها، بسیار مناسب عمل شده است، اما در بحث نیروهای انسانی غیر هیات‌علمی شاخص‌ها مشخص نیست و ارزیابی‌ها صحیح انجام نمی‌شود.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: با کمک هیات امنا می‌توان، موضوعات موجود را آسیب‌شناسی و مشکلات را برطرف کرد.

20104

کد خبر: 567559

وب گردی

وب گردی