باد به داد اراک رسید

وزش باد هوای امروز اراک را سالم کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،علیرضا محرابیان کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک امروز در عدد 72 قرار داشته و نشانگر سالم بودن شرایط است.

او با اشاره به اینکه با توجه به پارامترهای موجود، وضعیت هوای اراک به شرایط استاندارد رسیده است، گفت: براساس بررسی اعداد و ارقام‌ موجود، قرار گرفتن شاخص‌های کیفیت بین صفر تا 50 نشان از هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، 100 تا 150 شرایط هشدار و آسیب‌زا برای گروه‌های حساس و 150 تا 200 ناسالم است و امروز اراک با شاخص کیفیت 72 در شرایط سالم قرار دارد.

محرابیان اضافه کرد: سرعت باد در اراک 11 کیلومتر بر ساعت و همراه با رطوبت 89 درصدی است که منجر به بهبود شرایط و سالم شدن هوای اراک می‌شود.

کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی وضعیت هوای شازند را نیز سالم دانست و گفت: امروز شاخص کیفیت هوای این شهرستان نیز 68 است و وزش باد نیز به سلامت هوای شهرستان کمک شایانی کرده است.

روز گذشته هوای اراک و شازند برای چندمین روز طی دو هفته اخیر در وضعیت هشدار قرار گرفت؛ به طوری که میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از حد مجاز که 35 میکروگرم‌ بر مترمکعب است فراتر رفت و به 41 میکروگرم‌ بر مترمکعب رسید.

20106

کد خبر: 567771

وب گردی

وب گردی