چهاردهمین همایش علوم دارویی/ وزیر بهداشت: دانشکده های داروسازی از افتخارات ملی در حوزه آموزش و پژوهش

چهاردهمین همایش علوم دارویی با حضور دکتر سید حسن قاضی زاه هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار علامه امینی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، چهاردهمین همایش علوم دارویی، همزمان با اولین سمپوزیوم بیوفارمسی و فارماکوکینتیک توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاری انجمن متخصصین علوم داروئی، و انجمن بیوفارماسی و فارماکوکنیتیک ایران در تاریخ 30 آذر ماه الی 3 دی ماه 1394 در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار گردید.

دکتر سیدحسن هاشمی در افتتاحیه این همایش دانشکده های داروسازی را از افتخارات ملی در حوزه آموزش و پژوهش خواند و گفت: وجود 25 دانشکده داروسازی در کشور که سالانه 1500 نفر دانشجو را در 12 رشته تخصصی می‌پذیرند وضعیت مناسبی برای کشور در حوزه آموزش و پژوهش و همچنین نیروی انسانی فراهم کرده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین مراسم با اشاره به مثبت بودن وضعیت دارویی کشور گفت: با توجه به نیروی تخصصی که در اختیار داریم، با آنچه که در واقع باید باشیم، فاصله داریم. دلیل اصلی آن صنعت است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

هاشمی با اشاره به گلایه‌هایی مبنی بر اینکه داروسازان در طرح تحول سلامت دیده نشده‌اند، اظهار کرد: ما 2 کارانه برای داروسازان دیده‌ایم؛ یک کارانه برای فروش و یک کارانه برای صرفه‌جویی دیده شده است که اگر در هر مرکز درمانی یا داروخانه‌ها، افراد بتوانند صرفه‌جویی کنند، کارانه‌ای به آنها تعلق خواهد گرفت. وی وضعیت صنایع دارویی کشور را مناسب دانست و گفت: برخلاف تبلیغاتی که در کشور می‌شود اما مصرف دارو در ایران پایین‌تر از متوسط جهانی است و در 20 سال گذشته تعداد اقلام دارویی در نسخ به عدد 3 کاهش یافته که هدف ما رساندن آن به 2.5 است.

داروسازی پسا تحریم، صنعت داروسازی و فرصت های سرمایه گذاری موضوع نخست و بحث روز اول گردهمایی بود. داروسازی و طرح تحول نظام سلامت در روز سه شنبه، داروسازی و اقتصاد دانش بنیان روز چهارشنبه و دغدغه های آینده شغلی متخصصین روز پنجشنبه به ترتیب در تالار علامه امینی و سالن های جنبی به بحث گذاشته شدند.

20101

کد خبر: 567831

وب گردی

وب گردی