18 هزار و 625 نوعروس تحت حمایت امداد راهی خانه بخت می شوند

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۱۸هزار و ۶۲۵ نوعروس تحت حمایت در ماه ربیع الاول درراستای ازدواج آسان و پایدار مددجویان و تشویق به سنت حسنه ازدواج خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رضا نوروزی به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) با بیان اینکه کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج خدمات مختلفی را ارائه می‌کند، گفت: این تعداد کمک هزینه جهیزیه در 32 استان کشور اهدا شده است به طوری که استان‌های خراسان شمالی و رضوی، سمان، فارس، کردستان، لرستان و هرمزگان بالای دوهزار نوعروس را راهی خانه بخت می‌کنند.

نوروزی گفت: از 18 هزار و 625 کمک هزینه جهیزیه، تعداد دوهزار و 235 فقره آن از طریق تعامل با موسسات خیریه اهدا شده است.

مدیرکل امورحمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، تاکید کرد: این کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 30میلیون ریال به صورت بلاعوض، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به مبلغ 10میلیون ریال، هدیه ازدواج پسران تحت پوشش از 500 تا 700 هزار تومان است.

نوروزی افزود: سال گذشته 53 هزارنفر از دختران، پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برخوردار شدند.

مدیرکل امورحمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد اهدای جهیزیه‌ به مددجویان را همراه با مشاوره قبل از ازدواج اعطا می کند، گفت: براین اساس طبق بررسی‌هایی که درحوزه فرهنگی انجام شده است کمتر از یک درصد از ازدواج‌هایی که در این نهاد شکل می‌گیرد منجر به طلاق می‌شوند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد ازدواج را راهی برای توانمند سازی مددجویان می‌داند، گفت: امسال سرانه کمک هزینه ازدواج از 20میلیون ریال به 30 میلیون ریال افزایش یافته است.

نوروزی با بیان اینکه حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان در بحث ازدواج با پرداخت کمک هزینه ازدواج به آنها اجرایی و عملی می‌شود، اضافه کرد: این نهاد با پرداخت کمک هزینه ازدواج به مناسبت‌های مختلف نسبت به آسان‌سازی و پایداری ازدواج برای مددجویان اقدام می‌کند.

20106

کد خبر: 567949

وب گردی

وب گردی