لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

لایحه بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه با پیشنهاد رییس مجلس شورای اسلامی بدلیل وجود ایراد برای چهارمین بار به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی ماده 59 و تبصره های یک تا پنج این ماده پرداختند.
این ماده و تبصره های آن چندین بار برای رفع ایراد به کمیسیون اقتصادی ارجاع و به پس از بررسی های لازم به جلسه علنی بازگشته بود.
نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه در هنگام بررسی این لایحه در اخطاری، تبصره چهار ماده 59 را که براساس آن نحوه وصول، تخفیف یا بخشودگی جریمه بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه تهیه می شود را برخلاف قانون اساسی دانست.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی نگارش آیین نامه ها در اختیار هیات وزیران است و شواهای عالی نمی توانند آیین نامه ای را تدوین کنند.
علی لاریجانی رییس مجلس نیز با وارد دانستن اخطار قاضی پور پیشنهاد کرد که تبصره های چهار و پنج ماده 59 لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه برای بررسی بیشتر و باردیگر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود که نماینگان با آن موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز ماده 59 به جز تبصره های چهار و پنج آن، تمامی بررسی شد اما چون کل برای رای گیری یک ماده باید یک جا رای گیری شود، رای گیری درباره آن به بعد از بررسی تبصره چهار و پنج در مجلس موکول شد.
مجلسی ها روز گذشته تبصره سه، ماده هشت این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

201/201

کد خبر: 568093

وب گردی

وب گردی