اقدامات بیشتر روسیه علیه ترکیه

یک منبع خبری در دولت روسیه اعلام کرد، نخست وزیر این کشور به تلافی سرنگون شدن جنگنده Su-24 توسط نیروی هوایی ترکیه بر فراز سوریه تحریمهای جدیدی علیه آنکارا اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در 28 نوامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حکم اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه آنکارا در پاسخ به سرنگون شدن هواپیمای Su-24 نیروی هوایی کشورش بر فراز سوریه را امضا کرد. این حکم که از اول ژانویه 2016 اجرایی می‌شود شامل ممنوعیت به کارگیری شهروندان ترکیه از سوی کارفرمایان روسی، ممنوع شدن واردات مواد غذایی در چند دسته از ترکیه و قطع پروازهای چارتری رفت و برگشت بین دو کشور می‌شود.

آرکادی دِوورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه امروز(دوشنبه) به شبکه خبری روسیا-24 گفت: اقدامات بیشتری علیه ترکیه در دستور کار است که بعدا اعلام خواهند شد، نخست وزیر پیشتر در نشستهای کابینه دولت این تحریمها را ابلاغ کرده است

او تأکید کرد، دولت روسیه به رغم این مساله ماموریتی برای خود برای آن که کاملا به همکاری با ترکیه خاتمه دهد تعیین نکرده است.

روابط مسکو و آنکارا بعد از سرنگون شدن جنگنده Su-24 توسط نیروی هوایی ترکیه بر فراز سوریه شدیدا تیره شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این اقدام ترکیه را خنجر زدن از پشت توصیف کرد.

301302

کد خبر: 568156

وب گردی

وب گردی