سامانه مستندات گذرنامه الکترونیک رونمایی شد

سامانه مستندات گذرنامه الکترونیک (سامانه کوثر) با حضور وزیر امور خارجه رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، آئین رونمایی از مستندات گذرنامه الکترونیک سامانه کوثر و همچنین فاز اول صدور روادید الکترونیک در فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور محمدجواد ظریف، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس، مهدی دانش یزدی معاون مالی و اداری، رحمانی موحد معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، یکی از معاونان وزیر اطلاعات، حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت امور خارجه برگزار شد.

حسن قشقاوی در این مراسم اظهار داشت: گذرنامه الکترونیک در ستاد کانادا و اداره کل کنسولی افتتاح و از هفته آینده به تدریج در 25 نمایندگی منتخب کار صدور گذرنامه الکترونیک شروع می شود و در ادامه به همه نمایندگی ها تعمیم داده می شود.


معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ادامه داد: درباره روادید الکترونیک هم در فاز اول به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) به صورت آزمایشی در فرودگاه امام (ره) آغاز می شود و پس از طی مراحل فنی همزمان تا فرصت تعیین شده از سوی هیات وزیران رسما کار خود را در تمام نمایندگی ها آغاز می کند.


قشقاوی همچنین با اشاره به خرید تجهیزات انگشت نگاری گفت: برای ثبت اثر انگشت واردین به کشور و صدور گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان خارج از کشور این تجهیزات استفاده خواهد شد.


معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: دستگاه های انگشت نگاری تهیه شده و برای نمایندگی های خارج از کشور ارسال شده است و نصب نرم افزار مربوط و راه اندازی آن توسط همکاران اداره کل فناوری وزارت امور خارجه در دست انجام است و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی کامل آن باشیم.


وی همچنین از آمادگی کشورمان برای لغو روادید با سایر کشورها خبر داد و گفت: هر کشوری بر اساس احترام متقابل مایل به لغو ویزا باشد ما هم آماده هستیم و در این زمینه از سال گذشته به عراق اعلام کرده ایم که آماده لغو ویزا هستیم.

203/201

کد خبر: 568227

وب گردی

وب گردی