کاهش غلظت آلاینده‌ها از چهارشنبه/ بارش باران و برف در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به جو پایدار امروز در اکثر نقاط کشور، از افزایش ابرناکی و بارش باران و برف برخی نقاط کشور در روزهای آتی خبر داد و افزود: انتظار می‌رود با فعال شدن سامانه بارشی، از چهارشنبه از غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و نیمه شمالی کشور کاسته شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، جوی پایدار در روز دوشنبه در غالب مناطق کشور حکمفرما خواهد بود از این رو شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: با نزدیک‌شدن یک سامانه بارشی از سه‌شنبه بعدازظهر بتدریج در نیمه غربی کشور ابرناکی افزایش می‌یابد و روز چهارشنبه بارش باران و برف نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بتدریج سواحل دریای خزر و بصورت خفیف شمال شرق را فرا می گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: انتظار می‌رود با فعال شدن این سامانه از چهارشنبه از غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و نیمه شمالی کشور کاسته شود. فعالیت بارشی این سامانه در روز پنجشنبه کاهش می‌یابد و در این روز بارش باران پراکنده در شمال غرب، غرب و جنوب و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در روز جمعه نیز سامانه بارشی دیگری نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وظیفه درمورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه همراه با غبار صبحگاهی و اوایل شب بتدریج ابری با حداکثر و حداقل دمای 10 و 4 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه ابری، بتدریج بارش باران و برف با حداکثر و حداقل دمای 6 و 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.

20106

کد خبر: 568243

وب گردی

وب گردی