سید محمود دعایی: امام(س) به من گفت در تبلیغات خود دروغ نگویید

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در همایش اصحاب رسانه از توصیه امام (ره) به صداقت در امور سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی صبح امروز در همایش اصحاب رسانه با اعضای ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که «ما در حساس‌ترین و طلایی‌ترین مقطع انقلاب هستیم»، اظهار کرد: این سونامی حضور در انتخابات باید درست درک شود.

وی همچنین افزود: اگر این سونامی درست درک شود،‌ موجب سونامی حضور مردم در انتخابات می‌شود. اگر خوب و درست عمل شود و دروغ و ناسزا نگوییم، حتماً با توجه مردم روبرو می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت اخلاق توسط رسانه‌ها، گفت: من پیش از انقلاب در رادیو به تبلیغ مواضع انقلاب مشغول بودم که امام(ره) از من گزارشی درباره فعالیت‌ها خواست. پس از این‌که امام(ره) این گزارش‌ها را دید به من گفت در مجموع خوب بوده اما نباید نسبت به مخالفان تندروی شود و باید با منطق صحبت کنیم. امام (ره) به ما توصیه کرد:حتی درباره درباریان نیز فحاشی نکنیم.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: امام (ره) همچنین به من گفت در تبلیغات خود دروغ نگویید. من حساس شدم بدانم کجای حرف‌های من دروغ بوده و امام(ره) در جواب حرف‌های من گفت که شما گفته‌اید که رهبر این نهضت یک وجب زمین ندارد. در حالی که ما در خمین زمین داریم و درآمد آن را صرف فقرا می‌کنیم، شما هم باید راست بگویید. البته این گفته ما برگرفته از اظهارات شهید چمران بود.

در ادامه این برنامه سیدمحمود میرلوحی مدیرمسئول نشریه پیام صادق با اشاره به این‌که «نباید برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله‌ای استفاده کنیم»، خاطرنشان کرد: این منطق کمونیست‌هاست که هدف وسیله را توجیه می‌کند. در اسلام گناهی بالاتر از تهمت‌زدن، غیبت و دروغگویی نیست. نباید در عرصه انتخابات مرزهای صداقت و امانت را کنار بگذاریم. شاید کسی اشتباهی کرده و حالا هم توبه کرده است اما ما عکس او را نگه می‌داریم و منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: ایشان می‌گفتند در زندان عده‌ای مبارز اسلامی و برخی هم مسلمان مبارز بودند که وقتی امتحان‌ها پیش آمد این آدم‌ها خودشان را نشان دادند که برای آن‌ها اصل مبارزه است یا تقوا. ایشان به ما توصیه می‌کردند اول به فکر شرع و اسلام باشیم و سپس به فکر حضور در صحنه و قبول مسئولیت و به هر قیمتی دنبال مسئولیت و گرفتن پست و مقام نباشیم.

در ادامه برنامه امیر محبیان مدیر مسئول خبرگزاری آریا نیز با تأکید بر رعایت لزوم اخلاق رسانه‌ای در دوره انتخابات، گفت: رسانه‌ها باید برای کسب اعتبار شاخصه‌هایی از قبیل بی‌غرضی، واقع‌گرایی، تعادل، تفکیک خبر از تحلیل، رعایت حریم خصوصی و توجه به منافع عمومی قانون و عرف جامعه را در نظر بگیرند.

مهدوی شاهرودی مسئول کمیته روابط عمومی استانداری هم از رسانه‌ها خواست تا در دوره انتخابات اولویت‌هایی از قبیل اخلاق مداری، مدیریت هیجانات جامعه، زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم، افزایش ظرفیت چتر انقلاب،‌پرهیز از جناح‌بازی، ترجیح منافع ملی به منافع شخصی و گروهی، پرهیز از تخریب مخالف و امانتداری و صحت ارائه مطالب را در نظر بگیرند.


201/201

کد خبر: 568279

وب گردی

وب گردی