۲۰ هزار اثر برای حضور در هشتمین جشنواره تجسمی فجر بررسی می‌شوند

شورای هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، انتخاب اولیه آثار این رویداد هنری را از اول دی‌ با بررسی ۲۰ هزار اثر آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز سیدحسین محمدپور مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، با اعلام این خبر گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام در سایت جشنواره، نزدیک به ۵ هزار هنرمند با ۹ هزار و ۲۳۰ اثر برای حضور در بخش مسابقه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۶۱۳ اثر در قالب «تک اثر» و یک هزار و ۶۱۷ اثر در قالب «پروژه» ارسال شده که این آثار، از اول دی از سوی شورای هنری جشنواره تجسمی بررسی شده‌اند.

وی ادامه داد: جمشید حقیقت شناس، بهرام کلهرنیا، رضا یساولی، بهمن عبدی، مهنوش مشیری، اصغر کفشچیان مقدم، ایرج نعیمایی، مهران هوشیار، محمدمهدی رحیمیان و پریسا خضابی، در حال بررسی اولیه مجموع آثار ارسال شده هستند.

مسئول دبیرخانه هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: برای دوره هشتم از جشنواره هنرهای تجسمی فجر، که همراه با تغییر رویکرد در تقویت ظرفیت های بینا رشته ای هنری همراه بود تصمیم بر آن شد که هنرمندان برای حضور در این جشنواره حداکثر ۳ اثر از رزومه کاری خود را نیز برای جشنواره ارسال کنند تا هیات انتخاب بر اساس سابقه هنری هنرمند دست به ارزیابی آثار بزنند. بر همین اساس علاوه بر ۹ هزار و ۲۳۰ اثری که در سایت جشنواره ثبت شد، ۱۰ هزار و ۵۹۴ اثر رزومه ای نیز به به سایت جشنواره ارسال شد که شورای هنری بر اساس مجموع این ۲۰ هزار اثر، انتخاب اولیه آثار هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه هنری هشتمین جشنواره تجسمی فجر در پایان گفت: مهلت ارسال آثار در دو بخش پژوهشی و فیلم جشنواره تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد و هنرمندان همچنان می تواند آثار خود را برای حضور در این بخش‌ها در سایت جشنواره به نشانیwww.ivafestival.ir ثبت نمایند.

مرحله اولیه انتخاب آثار جشنواره هشتم تجسمی فجر از اول دی آغاز و نتایج ۱۲ دی‌ماه اعلام می شود تا هنرمندانی که موفق به حضور در بخش اولیه جشنواره شدند بتوانند اصل آثار خود را برای حضور در مرحله دوم انتخابی ارسال کنند.

502502

کد خبر: 568363

وب گردی

وب گردی