بالاخره حجامت برای سلامتی مفید است یا مضر؟

متخصص فیزیولوژی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: حجامت یکی از روشهای پیشگیری و درمان در طب سنتی است البته باید توجه داشت چنانچه تجویز انجام عمل حجامت و همچنین چگونگی، تعداد دفعات آن توسط پزشکی که دارای تخصص طب سنتی است صورت گیرد می‌تواند فوائد لازم را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دکتر سید مهدی میز غضنفری گفت: تجویز عمل حجامت باید توسط پزشک متخصص طب سنتی صورت گیرد.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در صورتی که حجامت توسط افراد ناآگاه و غیر متخصص تجویز و انجام شود ممکن است عواقب و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

میر غضنفری در ادامه افزود: عمل حجامت برای افراد سرد مزاج که دارای فشار خون پایین هستند توصیه نمی‌شود و بیشتر برای افرادی با مزاج گرم که ممکن است دارای علائمی همچون حرارت بالای بدن، پوست جوش دار، خارش و همچنین تلخی دهان و خونریزی لثه، خون دماغ هستند، توصیه می‌شود و این افراد از فوائد عمل حجامت بر بدن، بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

این پزشک در تشریح خواص حجامت گفت: عمل حجامت به پاکسازی خون، خون‌سازی و تقویت سیستم انعقاد خون در بدن کمک می‌کند و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است و در برخی موارد باعث کاهش درد در بدن می‌شود و در مواردی به طور غیر مستقیم به از بین بردن عوارضی مانند موهای زائد بدن نیز کمک می‌کند.

105105

کد خبر: 568371

وب گردی

وب گردی