امیرعبداللهیان در دیدار رییس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر: بیگانگان در کمین ایجاد مخاطرات برای ساکنان منطقه هستند

 معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بیگانگان در کمین ایجاد مخاطرات هزینه ساز برای ساکنان منطقه هستند، بر لزوم رویکردهای هوشمندانه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان این مطلب را در دیدار علی بن صمیخ المری رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر بیان کرد.
وی ضمن اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس برضرورت تداوم گفت و گوها با هدف تحرک بخشیدن برمناسبات دوجانبه تاکید کرد.
امیرعبداللهیان شرایط منطقه را حساس دانست و گفت: بیگانگان درکمین ایجاد مخاطرات هزینه ساز برای ساکنان اصلی این منطقه که قرون متوالی درصلح وامنیت با همدیگر به سرمی برده اند، هستند .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برضرورت تحکیم روابط با همسایگان بر اساس اصول حسن همجواری و اتخاذ رویکردهای هوشمندانه در پرتو شرایط حساس منطقه ای تاکید دارد.

علی بن صمیخ المری رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر قطر نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ظرفیت های فراوان فرهنگی ، علمی و اقتصادی بر ضرورت تحرک به منظور فعال سازی روابط و مناسبات دوجانبه تاکید کرد.


وی افزود سفر هیات قطر به تهران نشانه ای بر اهتمام دولت قطر به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است .


صمیخ المری ادامه داد: امیر قطر تاکید می کند که روابط دو کشور می بایست به صورت مستحکم و مستمر باقی مانده چرا که در منطقه ای به سرمی بریم که شاهد یک سرنوشت مشترک هستیم .

10203

کد خبر: 568394

وب گردی

وب گردی