مهمان طمع‌کار، صاحبخانه را خفه کرد

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که برای سرقت پنج میلیون و 600 هزار تومان اقدام به قتل یکی از آشنایان خود کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در ساعت 21 روز دهم آبان ماه امسال وقوع یک فقره کشف جسد متعلق به خانمی حدودا 30 ساله در محل سکونتش واقع در خیابان ریحانی به کلانتری 190 مجیدیه اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که متوفی به شیوه خفه شدن به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول پسری 11 ساله دارد که صبح روز حادثه در حین خروج از منزل به قصد رفتن به مدرسه به بالای سر مادرش رفته و به تصور اینکه او خوابیده است، بر روی جسد مادرش یک تخته پتو قرار داده و سپس از خانه خارج شده است.

پسر مقتوله در خصوص نحوه اطلاع از مرگ مادرش به کارآگاهان گفت: ساعت هفت صبح به قصد رفتن به مدرسه از خواب بیدار شدم؛ در زمان لباس پوشیدن به اتاق دیگری رفتم که جسد مادرم در آن قرار داشت اما در آن لحظه متوجه مرگش نشدم؛ حتی برای آنکه مادرم احساس سرما نکند، یک پتو بر روی مادرم قرار دادم. حوالی ظهر بود که از مدرسه به خانه بازگشتم اما کسی در خانه را باز نکرد؛ به همین علت روانه خانه مادربزرگ شدم؛ تا شب، چندین نوبت با شماره تلفن خانه و گوشی همراه مادرم تماس گرفتیم اما کسی پاسخگوی تماس‌های ما نبود تا اینکه به همراه مادربزرگم به خانه رفتیم. کسی در خانه را باز نکرد و به همین علت با کمک همسایگان، در ورودی خانه را تخریب و وارد خانه شدیم؛ زمانی که وارد اتاق خانه شدیم، جسد مادرم در حالیکه هنوز پتو بر روی آن قرار داشت بر روی زمین بود و آن زمان بود که فهمدیم که صبح آن روز من بر روی جسد مادرم پتو قرار داده و متوجه مرگ او نشدم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی محل جنایت اطلاع پیدا کردند که وجوه نقد داخل خانه به مبلغ پنج میلیون و 600 هزار تومان به سرقت رفته و به احتمال فراوان مقتوله در زمان حضور سارق یا سارقان در داخل خانه قصد درگیری با آنها و کمک خواستن از همسایگان را داشته که مانع او شده‌اند و در ادامه با یک رشته پارچه‌ای که به دور گردنش انداخته شده به قتل رسیده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به عدم هرگونه تخریب بر روی در ورودی مجتمع و واحد مسکونی، کارآگاهان فرضیه ارتکاب سرقت و جنایت توسط اطرافیان مقتوله را در دستور کار قرار داده و در تحقیقات از خانواده مقتوله اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از جنایت، یکی از بستگان مقتوله به نام بصیر 35 ساله به همراه همسرش به خانه مقتوله مراجعه داشته است.

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت بصیر در خیابان شریعتی سه راه طالقانی اطلاع پیدا کردند که او در این محل به عنوان سرایه دار و نگهبان مشغول به‌کار است لذا در تاریخ هفتم دی ماه به این محل مراجعه اما در بازرسی اولیه از محل هیچ اثری از بصیر پیدا نکردند؛ نهایتا در بازرسی دقیق تر از محل، بصیر در حالیکه داخل کمد دیواری و به شیوه‌ای ماهرانه ، در زیر لباس‌های داخل کمد دیواری پنهان شده بود، دستگیر و در بازرسی از البسه داخل کمد دیواری نیز مبلغ پنج میلیون و 600 هزار تومان وجه نقد مسروقه از محل جنایت کشف شد.

بصیر پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: چند روز قبل از جنایت، به همراه همسرم به خانه مقتوله رفته بودیم تا از او درخواست مقداری پول کنم و او نیز وعده داد تا قسمتی از این پول را برایم تهیه خواهد کرد. در تاریخ دهم آبان ماه به قصد گرفتن پول به خانه مقتول رفته بودم؛ پسر مقتوله در داخل یکی از اتاق‌ها خواب بود؛ در این زمان مقتوله برای آوردن پول به داخل اتاقش رفت و در یک لحظه تسلیم وسوسه شیطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتوله پس از اطلاع از نیتم با من درگیر شد، من نیز در آن شرایط ، برای آنکه کسی متوجه حضور من در خانه نشود، با رشته‌ای پارچه‌ای او را خفه کردم و پس از برداشتن پول‌های داخل اتاق به سرعت از خانه خارج شدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

20106

کد خبر: 568412

وب گردی

وب گردی