مراسم گرامی داشت مرد هسته‌ای ایران/امراللهی: در این مملکت به دنیا آمده‌ام و دلم می‌خواهد همین‌جا بمیرم

مراسم بزرگداشت و گرامی داشت عالم عامل ، تلاشگر عرصه های علمی و هسته ای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا امراللهی در این مراسم سخنرانی کرد و گفت : من در سال 1325 در یزد متولد شدم پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در دبستان عطار و دوره متوسطه در دبیرستان خوارزمی ، کارشناسی فیزیک را از دانشگاه ملی ایران ، کارشناسی ارشد مهندسی برق را از لامار آمریکا ، مدرک دوره مهندسی هسته ای از مرکز تحقیقات هسته ای مل در بلژیک و دکترای فیزیک پلاسما را از دانشگاه پاریس دریافت کرده ام.

او گفت : از سال 1359 مسئولیت های زیادی در سازمان انرژی اتمی و نیز تدریس در دانشگاه های صنعتی امیر کبیر و خواجه نصیر الدین طوسی را بر عهده داشته ام ، دوره دکتری را در دانشگاه مهندسی هسته ای و فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران راه اندازی کردم. همچنین عضو هیئت تحریریه نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز هستم.

امراللهی افزود : بعد از 20 سال که من مدیر و رئیس بودم همه فکر می کردند من میرم خارج از کشور و من به دوستان گفتم من یک ایرانی ام در این مملکت به دنیا آمده ام ، دلم میخواهد در همین مملکت هم بمیرم و آنچه کرده ام برای کشورم و اعتقادم بوده ، طرفدار امام بوده ام ، هستم و خواهم بود.

وی در ادامه بیان کرد : امروز شما دانشگاهیان و همشهریان عزیز ، من را شرمنده کردید و بنده احساس کوچکی می کنم و شایسته این همه قدر دانی هم نیستم .

امر اللهی گفت : بنده اعتقاد دارم مرزهای دانش هر کشور فرق می کند و من اولین چیزی که در مرزهای دانش کشورم دیدم راه اندازی نیروگاه بو شهر و غنی سازی آنجا بود که خیلی از دوستان یا ما را مسخره می کردند و میگفتند راه اندازی این نیروگاه دست ما نیست و ما نمی توانیم .

وی ادامه داد: 9 بار نیروگاه بوشهر را بمب باران کردند و 14نفر از مهندیسین ما به شهادت رسیدند ولی با توکل به خدا و کمک همه دوستان ما این کار را انجام دادیم و بزرگ ترین افتخار من است .

دکتر امراللهی در جمع دانشجویان اضافه کرد : فکر نکنید که من اگر بیش از 100 مقاله ISI داشتم و یا دارم برای من ارزش است نه ، آن چیزی که برای من ارزشمند است این جمله که " علم بهتر از ثروت است ".

لازم به ذکر است دکتر رضا امراللهی مناصب گوناگونی را از سال 1359تا کنون داشته است از جمله معاون امور نیروگاه های هستهای سازمان انرژی اتمی ایران ، عضو بخش ایمنی هسته ای سازمان انرژی هسته ای ایران ،16سال رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ، قائم مقام وزیر نیرو ، عضو هیات تحریریه مجله علم و فن ایران و نامزد مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین پژوهشگر و رئیس بخش گداخت هسته ای را در کارنامه درخشان خود دارد.

20101

کد خبر: 568463

وب گردی

وب گردی