بخشیده شدن قاتل جوان با پرداخت دیه300میلیونی

28 آبان ماه سال 86 مرد 32 ساله‌ای به نام علیرضا با ضربات چاقو مدیرعامل یک شرکت خصوصی را در خیابان توانیر به قتل رساند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران،عامل جنایت که در صحنه قتل حضور داشت خیلی زود قتل «محمود» را به گردن گرفت، این در حالی بود که تیم جنایی پی برد عامل جنایت مهندس مکانیک و پیمانکار شرکت خصوصی است و به خاطر اختلافات مالی مدیرعامل شرکت را در برابر دیدگان کارگران شرکت با ضربات چاقو کشته است.
این مهندس وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: به‌عنوان پیمانکار در شرکت محمود مشغول به کار شدم و حقوق کارگران را خودم پرداخت می‌کردم. 100 میلیون تومان از محمود طلب داشتم. از او خواستم پولم را بدهد اما وی هربار طفره می‌رفت. کار به جایی کشید که زندگی‌ام در آستانه فروپاشی قرار گرفت و در شرایط مالی خیلی بدی قرار گرفتم.
او افزود: با التماس از محمود خواستم که شرکت را بفروشد و پولم را پرداخت کند. او توجهی نکرد روز حادثه به شرکت رفتم و در مسیر چاقویی خریدم. وقتی وارد شرکت شدم محمود با ناسزاگویی عصبانی‌ام کرد و با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به او زدم. وقتی روی زمین افتاد شوکه شدم و روی زمین نشستم. همزمان کارگران شرکت، پلیس را باخبر کردند.
قاتل تحصیلکرده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه نشست و به قصاص نفس محکوم شد. حکم قصاص این مهندس از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرا به دادسرا رفت.

سحرگاه هشتم آبان ماه سال 92 این مرد تحصیلکرده پای چوبه دار رفت و در آنجا همسر و دو دخترش توانستند با التماس و پرداخت دیه 380 میلیون تومانی، رضایت اولیای دم را بگیرند. این مهندس که در مدت 8 سال زندان توانسته بود فوق دیپلم کامپیوتر، علوم قرآنی و الهیات را نیز بگیرد از قصاص رهایی یافت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تنها از لحاظ جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت. در پایان هیأت قضایی وارد شور شدند و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی حکم آزادی علیرضا را صادر کردند.

20106

کد خبر: 568468

وب گردی

وب گردی