لزوم انجام معاینات منظم از کودکان در دو سال اول زندگی

پدر طب اطفال ایران گفت: کودکان در دو سال اول تولد باید به صورت ماهانه و در سال دوم نیز هر دو ماه یکبار توسط پزشک اطفال مورد معاینه قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر خاتمی بنیانگذار طب گوارش کودکان ایران در همایش ملی بیماری‌های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان ایران که در شهرستان چابهار برگزار شد، گفت: مادران بهترین مراقبان برای کودکان هستند.

او با تاکید بر لزوم انجام معاینات منظم از کودکان افزود: در دو سال اول زندگی به دلیل اینکه ساختمان بدنی کودک کامل نشده، نمی‌تواند در مقابل بیماری‌ها مقاومت کند.

او همچنین در خصوص دستاورد برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: سالانه چنین کنگره‌هایی با هدف آشنایی پزشکان پرتلاش کشورمان با راه‌های تشخیص و درمان‌های جدید بیماری‌ها برگزار می‌شود که خوشبختانه تا کنون اثرات مثبت آن را شاهد بوده‌ایم. این دهمین کنگره است که با محوریت بیماری‌های گوارش کودکان در کشور برگزار می‌کنیم.

دکتر منیژه خلیلی، دبیر علمی همایش و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز افزود: از مجموع 65 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، 45 مقاله به صورت سخنرانی و در مدت 3 روز ارائه می‌شود.

اوبا تاکید بر اهمیت توجه به مساله گوارش کودکان گفت: دستگاه گوارش، مغز دوم انسان است و در صورت بیماری، زمینه را برای ابتلای سایر ارگان‌های بدن به بیماری‌های مختلف فراهم می‌کند.

او همچنین تاکید کرد: باید به نیازهای کودکان به صورت ویژه توجه کرد و نام آنها را نیازهای امروز گذاشت؛ چرا که اگر به فردا موکول شود، ارزش خود را از دست خواهد داد و منجر به صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

20106

کد خبر: 568570

وب گردی

وب گردی