اجرای  شبکه جمع آوری و بازیافت فاضلاب در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

معاون عمرانی واحد نجف آباد گفت: اجرای شبکه جمع آوری و بازیافت فاضلاب روزانه 470 متر مکعب آب به چرخه مصرف کشاورزی و فضای سبز دانشکاه آزاداسلامی نجف آباد باز می گرداند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد قدیریان معاون عمرانی واحد نجف آباد گفت: با توجه به مصرف بالای آب در سیستم بهداشتی دانشگاه که در برخی مواقع مصرف آن به 600 متر مکعب در روز می رسد، با مطالعات انجام شده اجرای طرح جمع آوری و تصفیه آب مصرفی دانشگاه به عنوان یک راه حل برای تامین کمبود آب بخش کشاورزی و فضای سبز دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت. این طرح در مدت دو سال و در سه فاز عملیاتی اجرا شد. طرح جمع آوری فاضلاب دانشگاه شامل 6 هزار متر لوله گذاری از نوع پلی اتلین 300 میلی متری و هزار مترمربع تاسیسات زیر بنایی و تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب می باشد .با اجرای این طرح روزانه 470 متر مکعب فاضلاب از طریق این شبکه جمع آوری و پس از تصفیه، آماده استفاده برای بخش کشاورزی و فضای سبز دانشگاه می شود.

قدیریان افزود: اجرای این طرح دانشگاه را از خرید روزانه 400 متر مکعب آب کشاورزی بی نیاز و سالانه حدود 383 میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی برای دانشگاه در پی دارد. از دیگر مزایای این تصفیه خانه می توان به کم هزینه بودن تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد به گونه ای که برای تعویض حوضچه های هوادهی این سیستم با توجه به این اینکه این تاسیسات از نوع تاسیسات پیش ساخته است پس از طی زمان بیست ساله استهلاک با صرف هزینه بسییار کم و زمان حداکثر یک هفته ای می توان کل سیستم را جایگزین کرد

وی افزود: جلوگیری از آلودگی منابع آبهای زیر زمینی صرفه جویی در هدر رفت آب و کاهش هزینه های تخلیه فاضلاب از دیگر مزیت های این طرح عمرانی اقتصادی است. و در برنامه های آتی معاونت عمرانی دانشگاه افزایش ظرفیتااین تسویه خانه به ۶۰۰ متر مکعب روزانه در دست مطالعه و بررسی کارشناسی است.

20101

کد خبر: 568728

وب گردی

وب گردی