اولین جلسه کمیته راهبری راهنماهای بالینی/برنامه‌ریزی برای 40 بیماری‌ در کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: 40 بیماری در کشور بخش بزرگی از خدمات سلامت را به خود اختصاص می‌دهند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسگانیوز به نقل از ایسنا، باقر لاریجانی در اولین جلسه کمیته راهبری راهنماهای بالینی، بر تدوین دستورالعمل‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های اولویت‌دار کشور تاکید کرد.

لاریجانی گفت: 40 بیماری تقریبا 70 تا 80 درصد خدمات سلامت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و در تدوین راهنماهای بالینی باید بر این بیماری‌ها تمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌هایی که در دوره‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، در حال حاضر 50 مرکز فعال در نظام ملی مدیریت دانش بالینی کشور در حال فعالیت هستند و 70 مرکز دیگر هم آموزش دیده‌اند و آمادگی ورود به این عرصه را دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه تدوین راهنماهای بالینی، گفت: دستورالعمل‌ها و مدل‌هایی هم در این زمینه تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک در دسترس دست اندرکاران تدوین راهنماهای بالینی قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام وب‌دا، لاریجانی بر بومی‌سازی راهنماهای بالینی و اجرای آن با حمایت جمعی در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: هدف این است که با نظامی غیرمتمرکز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه تدوین این راهنماها حرکت کنند.

وی افزود: زمینه‌های قانونی برای اجرای برنامه ارتقای راهنماهای بالینی فراهم است و باید با رصد افق پیش رو راهنماهای بالینی موجود را بروز رسانی کنیم.

20101

کد خبر: 568732

وب گردی

وب گردی