العبادی:ترکیه در مرزهای خود با داعش بجنگد

حیدر العبادی در سخنان تلفنی خود با همتای ترکش بار دیگر خواهان خروج نیروهای این کشور از عراق شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری العهد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی داوود اوغلو همتای ترک خود که به مناسبت تبریک برای آزاد سازی شهر الرمادی صورت گرفت بار دیگر از آنکارا خواست نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.

عبادی در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما شدیدا با حضور نیروهای ترک در موصل مخالف هستیم چرا که این اقدام بدون هماهنگی با دولت مرکزی صورت گرفته و نفوذ نیروهای ترک به عراق باعث به وجود آمدن مشکلات و تنش‌های بی مورد زیادی شده است.

وی در ادامه افزود: هیئت ترکیه‌ای که اخیرا به بغداد سفر کرده بود وعده داده بود که نیروهای این کشور از عراق خارج خواهند شد اما ترکیه به وعده‌های خود عمل نکرد.

عبادی عنوان داشت: ما از دولت ترکیه می‌خواهیم که هرچه سریعتر اعلام کند که نیروهای خود را از خاک عراق خارج می‌کند و به حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

عبادی همچنین توجیهات ترکیه را در خصوص ارسال نیروهایش به عراق به بهانه حمایت از مرزها رد کرده و عنوان داشت نیروهای ترکیه‌ با داعش مبارزه نمی‌کنند و چه دلیلی دارد آنکارا مربی‌های خود را به مناطقی در مرزهای عراق مانند موصل اعزام کند. چرا که داعش در حال حاضر در مرزهای ترکیه و سوریه حضور دارد و آنکارا با آنان مبارزه نمی‌کند. هیچ خطری از سوی خاک عراق ترکیه را تهدید نمی‌کند.

اوغلو نیز در این تماس تلفنی بر ضرورت برگزاری نشست میان دو طرف برای بررسی مسئله تاکید کرد و عنوان داشت: نیروهای ترکیه قصد ندارند در عراق بمانند و دولت ترکیه پیشتر بر حمایت از حاکمیت عراق و کمک به این کشور تاکید کرده بود و هرگونه اختلاف میان دو کشور به نفع داعش است.

301301

کد خبر: 568907

وب گردی

وب گردی