اساسنامه کانون همیاران سلامت روان به دانشگاه‌‌ها ابلاغ شد

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابلاغ اساسنامه کانون همیاران سلامت روان به دانشگاه‌‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حمید یعقوبی با اشاره به برنامه های دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم که در نیمسال اول سال تحصیلی جاری برگزار شد، گفت: از برنامه هایی که برای سال ۹۴ پیش بینی شده بود برخی کاملا اجرا شد و برخی نیز در حال اجرا است.

ارتقاء مهارت مشاوره ای و درمانگری شاغلین در مراکز مشاوره

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها که به صورت کامل اجرا شد، برنامه کشوری ارتقاء مهارت مشاوره ای و درمان گری شاغلین در مراکز مشاوره بود.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: در این زمینه کتابی تدوین و ترجمه شد و دستورالعملی نیز برای آن نوشته و به دانشگاه‌ها ارسال شد تا به وسیله آن دانش تخصصی روانشناسان و مشاوران شاغل در مراکز مشاره کامل شود.

تربیت کارشناس پیشگیری از ایدز در دانشگاه ها

یعقوبی افزود: برنامه دیگری که اجرا شد برنامه پیشگیری از ایدز بود که طبق تفاهمنامه ای که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضاء شد، کارگاه های منطقه ای آن برگزار شده و برای هر مرکز مشاوره یک کارشناس خانم و آقا تربیت شد. این افراد اکنون در دانشگاهها مشغول فعالیت هستند.

ابلاغ اساسنامه کانون همیاران سلامت روان به دانشگاه‌‌ها

وی ادامه داد: اساسنامه کانون همیاران سلامت روان به دانشگاه ها ابلاغ شده است و اکنون دانشگاه‌ها درحال عضو گیری از دانشجویان داوطلب هستند تا بعد آموزش چهره به چهره به دانشجویان را آغاز کنند.

ارایه خدمات مشاوره شغلی تحصیلی

یعقوبی به برنامه مشاوره شغلی تحصیلی اشاره کرد و گفت: کارگاه منطقه ای مشاوره شغلی تحصیلی برگزار شد و اکنون در هر دانشگاه یک مشاوره شغلی تحصیلی درحال ارایه خدمات در این زمینه است.

تفاهم نامه همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر

وی در ادامه به برنامه پیشگری از مصرف مواد در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: دراین زمینه تفام نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شده که برخی از مفاد آن اجرایی و برخی نیز در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری اجرایی می شود.

20104

کد خبر: 568912

وب گردی

وب گردی