اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار مخل نظم و آسایش عمومی

دادستان عمومی و انقلاب سمنان از اجرای طرح کنترل مجرمین سابقه دار و افراد مخل نظم و آسایش عمومی با استفاده از ظرفیت قانونی نظارت قضایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حیدر آسیابی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دادستانهای عمومی و انقلاب این استان از اجرای طرح (کنترل مجرمین سابقه دار و افراد مخل نظم و آسایش عمومی با استفاده از ظرفیت قانونی نظارت قضایی) خبر داد.

او در تشریح این طرح گفت : براساس طرح مذکور بدواً مجرمین سابقه دار مخل نظم آسایش عمومی که کماکان با ایجاد هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف موجب اخلال در نظم وآسایش عمومی می گردند یا اینکه در اماکن عمومی متعرض اطفال و بانوان می شوند توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده در دادسرا،با مجوز قضایی احضار و پس از اخذ تامین کیفری مناسب از آنان ،درباره این متهمین به استناد ماده 247 قانون آیین دادرسی کیفری قرار نظارت قضایی نیز صادر و با معرفی نوبه ای این افراد به مراجع انتظامی برای مدتی معین،نسبت به کنترل اینگونه متهمین توسط پلیس در زمان آزادی آنان اقدام می شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان در پایان افزود: برابر ماده 253 قانون آیین دادرسی کیفری تبعیت متهم از دستورهای مندرج در قرار نظارت قضایی در صورتیکه مورد تایید دادستان باشد می تواند در تخفیف مجازات این مجرمین موثر واقع شود.

105105

کد خبر: 568988

وب گردی

وب گردی