مردم پول خرید لبنیات ندارند!

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: اختصاص ارزش افزوده آب و برق و گاز به منابع لبنی می‌تواند مسکنی برای افزایش مصرف لبنیات در جامعه باشد.

محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور درخصوص افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: درواقع همیشه پیشگیری مهم‌تر از درمان بوده است و به همین خاطر بایستی مصرف لبنیات را در کشور نهادینه کنیم و همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که افزایش مصرف سلامتی را به مردم هدیه می‌دهند اکنون لازم است که برای افزایش مصرف لبنیات از محل بودجه‌هایی پیشگیری منابعی برای سلامت مردم در نظر گرفته شود.

او گفت: با توجه به مشکلات حاد جغرافیایی و آلایندگی محیط زیست عدم مصرف لبنیات فاجعه آمیز است و نباید فراموش کنیم که خوردن یکی لیوان شیر می‌تواند همچون گاردی افراد را در برابر خطرات آلودگی های زیست محیطی محافظت کند پس بایستی این محصول استراتژیک از سوی بودجه‌های مختلف دولت حمایت شود.

اسماعیلی با اشاره به ما به التفاوت نوشیدنی‌های مضر و اختصاص آن به لبنیات گفت: دولت بایستی نوشیدنی مضر همچون نوشابه را با قیمت‌های بالاتری ارائه دهد و ما به التفاوت آن و ارزش افزوده آب و برق و گاز را به منابع لبنی اختصاص دهد.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور با هشدار به مسئولین گفت: با توجه به هزینه‌های سر سام آور تولید اگر قرار باشد دولت این صنعت استراتژیک را رها کند جامعه دچار آسیب های جدی خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر قدرت خرید و اقتصاد مردم محدود است به طوری که افزایش قیمت لبنیات دردی را دوا نمی‌کند و به همین خاطر لازم است دولت با حمایت خود و پرداخت یارانه به تولید این زنجیره تولیدی را حمایت و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

20102

کد خبر: 569020

وب گردی

وب گردی