معاون خبر صداوسیما: عمر ما به  پایان عمر خبرگزاری‌ها قد نمی‌دهد

معاون خبر صداوسیما می‌گوید: خبرگزاری‌های بزرگ دنیا نه‌ تنها از اعتبارشان کم نشده، بلکه به دلیل گستره‌ی قابل توجه تحولات بین‌المللی حتی نقششان پررنگ‌تر هم شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا پیمان جبلی گفت: از یک قرن پیش تا الان هر رسانه جدیدی که وارد عرصه اجتماعی شده است این تصور به وجود آمده که رسانه‌های سنتی قبلی باید جمع شوند. یک زمانی اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین منبع خبری روزنامه‌ها بودند که حدود 200 سال پیش در جهان ظهور و بروز پیدا کردند و با ظهور رسانه‌ای به نام رادیو در اوایل قرن بیستم تصور بر این می‌رفت که روزنامه‌ها دیگر کارشان به پایان رسیده است اما این اتفاق نیفتاد.

او در همین راستا ادامه داد: در زمانی که تلویزیون ظهور کرد همه معتقد بودند دیگر رادیو جایگاهی نخواهد داشت اما تلویزیون و رادیو هر دو با هم به کارشان ادامه دادند؛ بنابراین رسانه‌های مختلف هر کدام فضای جدیدی را ایجاد و از عرصه‌های جدید فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استفاده می‌کنند. به نظرم این بدان معنا نیست که رسانه‌های سنتی باید جای خودشان را به صورت کامل به رسانه‌های جدید بدهند. در فضای رقابتی جدید رسانه‌های نوین و فضاهای تعاملی و اطلاع‌رسانی با مزیت سرعت ایجاد شده است اما این بدان معنی نیست که خبرگزاری‌ها به عنوان منابع رسمی تولید خبر باید کار خودشان را تعطیل کنند.

معاون خبر صداوسیما در پایان تصریح کرد: خبرگزاری‌های بزرگ دنیا نه‌ تنها از اعتبارشان کم نشده بلکه به دلیل گستره‌ی قابل توجه تحولات بین‌المللی حتی نقششان پررنگ‌تر هم شده است. بر این اساس اگر از مزیت‌های یک خبرگزاری به مفهوم یک منبع خبری رسمی فراگیر و جامع در تمام حوزه‌های جغرافیایی به خوبی استفاده شود، حداقل فکر نمی‌کنم به عمر ما قد بدهد زمانی که خبرگزاری‌ها به نفع رسانه‌های جدید بخواهند کارشان را متوقف کنند.

504502

کد خبر: 569171

وب گردی

وب گردی