درگیری در مناطق کرد نشین ترکیه با تعدادی کشته و مجروح

در ادامه درگیری ها بین نیروهای ارتش ترکیه و اعضای پ.ک.ک در منطقه جیزره از توابع استان شیرناک واقع در جنوب شرق ترکیه، یک نظامی عضو نیروهای ویژه ارتش ترکیه کشته و شش تن دیگر به شدت زخمی شدند.

به گزارش ایسکانیوز،رسانه های ترکیه گزارش دادند این درگیری در اولین ساعات بامداد امروز جمعه رخ داد و درگیری ها همچنان ادامه دارد.
درگیریها در حالی ادامه دارد که از 14 دسامبر گذشته یعنی افزون بر دو هفته ، مقررات منع عبور و مرور در جیزره اعمال می شود.
درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و عناصر پ.ک.ک، تابستان گذشته بعد از سه سال آتش بس، از اوایل خرداد ماه گذشته از سر گرفته شد.
استان های دیاربکر، شیرناک و حکاری و برخی دیگر از مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه مدتهاست شاهد درگیری های خونین و اعمال حکومت نظامی در برخی از شهرستان ها هستند.

همزمان با تشدید درگیری ها و اعلام حکومت نظامی و مقررات منع عبور و مرور، هزاران تن از ساکنان منطقه، خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به مناطق دیگر رفته اند. مدارس در این مناطق تعطیل است و حدود سه هزار تن از معلمان از منطقه خارج شده اند.
دولت آنکارا با اعلام تعلیق آنچه که فرایند حل مساله ذکر می شود، تصریح کرده است تا پاکسازی عناصر پ.ک.ک از منطقه به عملیات نظامی و امنیتی در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه ادامه خواهد داد.

ارتش ترکیه نزدیک به یک ماه است با 10 هزار نیرو با همکاری نیروی پلیس در منطقه در حال عملیات است. ارتش ترکیه این وضعیت را به عنوان شرایط جنگ محدود تعریف کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی از کشته شدن سه هزار و 100 تن از اعضای پ.ک.ک خبر داد و از افزون بر 200 کشته نیروهای امنیتی به عنوان شهید یاد کرد و گفت: مبارزه بی امان نیروهای امنیتی با تروریستها تا پاکسازی کامل آن ها ادامه خواهد داشت.

301301

کد خبر: 569188

وب گردی

وب گردی