بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی درباره شهادت شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان، همه دانشگاهیان مسلمان را به اعتراض به این رفتار وحشیانه دولت ریاض فراخواندند.

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت رهبر شیعیان عربستان، آیت الله نمر، نشانگر واقعیت تلخ تسلط افراطی گری، و کینه پراکنی برخاسته از وهابیت بر حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی دولت ریاض است که سرکوب و برادر کشی را راه خروج از بن بست و استیصال سیاسی خود دانسته است.

بی شک اعدام شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط دست نشاندگان قدرتهای سلطه جو، مدلی از نسل کشی و تسویه حساب سیاسی و مذهبی است که این روزها منطقه غرب آسیا و برخی کشورهای افریقایی را در برگرفته است و امروز مدعیان حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان برابر این نوع جنایات سکوت کرده اند و به دنبال بزک کردن چهره رژیم های خونخوار منطقه هستند.
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با محکوم کردن جنایت رژیم آل سعود و تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و مسلمانان به ویژه شیعیان جهان از نخبگان، دانشگاهیان و عالمان مسلمان می خواهد در این شرایط خطیر که منطقه غرب آسیا و جهان اسلام درگیر توطئه های صهیونیستی و تکفیری است به رسالت واقعی خود عمل کنند و برای خاموش شدن این آتش نفاق و کینه توزی حول محور آموزه های پیامبر صلح و دوستی متحد شوند.

بر دانشگاهیان ایرانی و بویژه استادان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی است که فریادگر مظلومیت این مرید با وفای حضرت سید الشهدا (ع) و یارانش باشند و گوش ها و چشم های خفته جهانیان را بر این جنایت بی شرمانه باز کنند.

20101

کد خبر: 569324

وب گردی

وب گردی