قاتل زن  نکایی درملأعام اعدام  می شود

روزشمار زندگی عامل اصلی قتل زن جوان به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده و قرار است روز دوشنبه حکم اعدام این مرد جنایتکار در ملأعام به اجرا در بیاید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران،پرونده این جنایت یکی از جنجالی‌ترین جنایات سال 94 بود که با ناپدید شدن ناگهانی زن جوان اهل دارابکلای منطقه میاندورود کلید خورد.
این زن جوان اردیبهشت ماه درحالی که برای رفتن به دندانپزشکی از خانه‌اش خارج شده بود به طور اسرارآمیزی ناپدید شد تا اینکه 14 روز بعد سه مرد جوان به اتهام قتل او بازداشت شدند.
با ارائه اطلاعاتی از سوی این مردان بود که بقایای جسد زن جوان در دل جنگل‌های «قرمرض» شهر نکا پیدا شد.
با پیدا شدن این جسد تحقیقات قضایی و پلیسی از 3 جنایتکار آغاز شد تا اینکه یکی از متهمان به نام عباس قتل را به گردن گرفت و اعلام کرد دو مرد دیگر یکی خریدار اموال سرقتی بوده و دیگری در ربایش و انتقال جسد او را همراهی کرده است. با این اعتراف‌ها بود که بازپرس ویژه قتل دادسرای نکا برای این مجرمان قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده برای رسیدگی تکمیلی و اعلام رأی به دادگاه کیفری استان مازندران ارسال شد.
پس از برگزاری چندین جلسه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران، سرانجام حکم عاملان جنایت صادر شد و بر اساس این رأی، قاتل اصلی به نام «عباس» به خاطر کشتن خدیجه رمضانی دارابکلایی به مجازات قصاص نفس با اجرای آن در ملأعام در شهر میاندورود محکوم شد. همچنین او از لحاظ مشارکت در آدم‌ربایی به تحمل 15 سال زندان و مشارکت در زورگیری و سرقت علاوه بر رد مال سرقتی به تحمل 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
بر اساس رأی صادره از سوی رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری دادگستری مازندران، همدست عباس از لحاظ معاونت در قتل عمدی خدیجه به تحمل 25 سال زندان تعزیری محکوم شد. این مرد از لحاظ مشارکت در آدم‌ربایی، سرقت و زورگیری به ترتیب به تحمل 15 سال و 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد که در مجازات‌های تعزیری با توجه به ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 فقط مجازات اشد قابل اجرا و اعمال است.
این حکم با اعتراض 2 مرد جنایتکار برای رسیدگی‌های نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد. قضات دیوان نیز با مطالعه دقیق پرونده رأی صادره را تأیید کرده و برای اجرا به دادسرای نکا ارجاع شد.
با توجه به ناتوانی خانواده قربانی از پرداخت مابه التفاوت اجرای قصاص به خانواده عامل جنایت، دستگاه قضایی حکم به پرداخت از بیت المال داده و قرار است صبح روز دوشنبه 14 دی ماه حکم در منطقه چهارراه آزادگاه منطقه میاندورود به اجرا در بیاید.

20106

کد خبر: 569403

وب گردی

وب گردی