حبیبی:از رئیس جمهور برای قاطعیت در برخورد با بدعهدی آمریکا تشکر می‌کنیم / شیخ نمر نقطه عطفی در مبارزه ملت عربستان علیه وهابی‌هاست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش نسبت به اعدام شیخ النمر به همراه تعدادی از مبارزان عربستانی گفت: در طول تاریخ روابط ایران و عربستان هرگز رهبران عربستان جرأت نمی‌کردند به علمای شیعه در این کشور جسارتی بکنند تا چه رسد آنها را اعدام کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه شهادت شیخ النمر بدون شک نقطه عطفی در مبارزات ملت عربستان علیه وهابی‌ها خواهد بود افزود: دولت باید شدیدترین برخورد را با جنایات دربار آل سعود علیه علمای شیعه این کشور داشته باشد و این برخورد فراتر از یک بیانیه باید باشد. مراجع عالیقدر و علمای جهان اسلام در برابر این جنایات ساکت نخواهند نشست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به نقض مکرر برجام توسط آمریکا گفت: بدعهدی آمریکا نشانه خصومت ریشه‌ای با ملت ایران است.با آنکه بر اساس برجام قرار است تحریم‌ها علیه ایران لغو شود، اما آمریکا از آن زمان تاکنون سه نوع تحریم را تدارک دیده‌اند. یکی به بهانه روادید، یکی هم به بهانه بدرفتاری با بهائیان و سومی هم که در تدارک آن هستند به بهانه آزمایش موشکی است.

وی با بیان اینکه این نوع بهانه‌جویی‌ها نشان می‌دهد آنها نه تنها تحریمی را لغو نخواهند کرد بلکه بدلیل تداوم خصومت با ملت ایران درصدد وضع تحریم‌های جدید هستند تصریح کرد: آمریکا هیچ وقت پای‌بند قول و قرار و تعهد خود نیستند و این را در قرارداد الجزایر نشان دادند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع و یادآوری تداوم خصومت‌های آمریکا با ملت ایران اظهار داشت: ما از رئیس جمهور بخاطر قاطعیت در برخورد با بدعهدی آمریکا تشکر می‌کنیم. عقب‌نشینی آمریکا نشان می‌دهد اگر آنها از طرف دولت و ملت ایران قاطعیت ببینند، عقب می‌نشینند لذا اگر دولت قاطع و با سرعت عمل کند آنها جرات نمی‌کنند، زیاده‌خواهی کنند.

وی ادامه داد :قرار بود بر اساس نامه مقام معظم رهبری و نیز مصوبه مجلس خروج مواد به تدریج باشد و نیز قرار بود اگر آنها بدعهدی کردند و برجام نقض شد ما اقدامات متقابل انجام دهیم. اکنون ملت ایران منتظر اقدامات متقابل هستند و نباید فقط به نامه اکتفا شود.

حبیبی با اشاره به مصاحبه آمانو با یک مجله آلمانی گفت: تکرار اتهامات بی‌روا و دروغ از سوی آژانس نباید با سکوت مقامات وزارت خارجه و مسئولان دولتی همراه باشد. این سکوت آنها را در تکرار اتهامات و دروغ‌ها جری می‌کند. وقتی دشمن هر روز یک بهانه برای نقض برجام می‌تراشد تعجیل در اجرای برجام معقول نیست. اگر دولت به این نتیجه برسد که برجام را متوقف کند ملت از این اقدام پشتیبانی می‌کند و بیش از این تحقیر را نمی‌پذیرد. نباید خروج ذخایر اورانیوم از ایران سرآغاز تحریم‌های جدید باشد.

این فعال سیاسی همچنین در مورد آخرین تحولات در همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: اجلاس روز پنجشنبه گذشته یک موفقیت در گردهمایی اصولگرایان بود. در این روز ظرفیت‌های اصولگرایی زیر یک سقف برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سطح ملی برای انتخابات آینده اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های پیش روی اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان مراقبت کنند و صداهایی را که در صدد واگرایی هستند رصد کنند و به آن پاسخ منطقی بدهند. رقبا به اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان امید بسته‌اند و آن را از طریق خاص دنبال و مدیریت می‌کنند.

حبیبی در ادامه با اشاره به کارنامه اصلاح‌طلبان مدعی شد: برخی از اصلاح‌طلبان در فتنه ۸۸ کارنامه‌ای ننگین دارند. مردم به آنها اعتمادی ندارند آنها به سوالات کلیدی مردم در باب سیاست، اقتصاد و فرهنگ پاسخ نداده‌اند. مردم مسیر آنها رابا خط انقلاب و امام(ره) متفاوت می‌بینند. آنها حرفی برای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت ندارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: بیکاری، رکود و گرانی در کشور بیداد می‌کند و صدای نخبگان و حتی طرفداران دولت را در آورده است. اما دولت دلش را به کاهش تورم نقطه به نقطه گرم کرده است. در حالی که مردم تورم را در جیب خود و در معیشت و زندگانی حس می‌کنند. دولت نباید دلش را به برجام خوش کند. در حوزه تحریم نفت اگر بر فرض هم تحریم را بردارند با توجه به از دست رفتن بازار فروش نفت ایران و نیز کاهش قیت نفت عملاً چیزی دست دولت را نمی‌گیرد که به آن دلگرم باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان در مورد سالگرد ارسال نامه امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار داشت: نامه امام خمینی(ره) به گورباچف نقطه عطف در روابط ایران و شوروی سابق و اکنون روسیه است. مخاطب این نامه فقط گورباچف نبود بلکه همه اندیشمندان و نخبگان روسی بودند. از آثار این نامه است که امروز که ما شاهد گشایشی در روابط دو کشور و همکاری‌های جهانی و منطقه‌ای هستیم.

203/201

کد خبر: 569563

وب گردی

وب گردی