قیمت  واقعی هر کیلو زعفران چقدر است؟

عضو شورای ملی زعفران، گفت: درحال حاضر به سبب حضور فرصت طلبان و دلالان و دپو کردن محصول در خانه ها حباب کاذب دو میلیونی قیمت‌ها برراه زعفران ایرانی سایه انداخته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگران جوان، علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران، درخصوص قیمت زعفران،گفت: در حال حاضر سایه حباب کاذب قیمت ها بر روی زعفران ایرانی نشسته، اما با توجه به اینکه اروپا در تعطیلات پایان سال به سر می‌برد امیدواریم که قیمت‌ها به ارزش واقعی خود برسد.

او گفت: درواقع متوسط قیمت واقعی هرکیلوگرم طلای سرخ بین 4 میلیون و 500 الی 5 میلیون تومان است،اما متأسفانه اکنون هرکیلوگرم طلای سرخ باقیمت‌های 6 الی 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حسینی، با اشاره به قیمت‌های کاذب محصول، گفت: با توجه به اینکه مصرف زعفران در دنیا محدود است و از طرفی هم ما تنها تولیدکننده زعفران در دنیا نیستیم طبیعی است که حضور فرصت طلبان و دلالان که تنها به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند و از طرفی دپو کردن محصول در خانه ها موجب نوسانات کاذب دو میلیون تومانی قیمت زعفران در کشور می‌شود.

عضو شورای ملی زعفران،گفت: در سال جاری تولید زعفران به گفته کشاورزان بهتر بوده منتهی هنوز کارشناسان جهادکشاورزی آمار دقیقی ارائه ندادند اما گفتنی است که بیشترین تولید زعفران مربوط به خراسان رضوی و جنوبی است.

401102

کد خبر: 569600

وب گردی

وب گردی