به‌زور نمی‌شود لبنیات را گران کرد

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی ، با بیان اینکه قانونی برای اجبار صنایع به افزایش نرخ خرید مواد اولیه وجود ندارد، گفت: حاضریم محصولات خود را با ۱۵ درصد کاهش قیمت در اختیار دولت یا هر شرکتی که می‌تواند آن را به قیمت مناسبی بفروشد، قرار دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم،محمدرضا اسماعیلی در واکنش به احتمال برخورد با صنایع لبنی که قیمت محصولات خود را افزایش ندهند، گفت: مگر قانونی در خصوص افزایش قیمت خرید محصولات، یا افزایش اجباری قیمت محصول موجود است که قصد برخورد با صنایع لبنی متخلف وجود دارد؟

او،گفت: دولت وقتی قصد دخالت در تعیین قیمت محصولات لبنی را دارد، باید ضرر و زیان‌هایی که به تولیدکننده اعمال می شود را نیز پرداخت کند و گرنه به زور که نمی شود نرخ فروش یک محصول یا قیمت خرید مواد اولیه را افزایش داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی،گفت: دولت اگر می‌تواند، مردم را اجبار کند که محصولات لبنی خریداری کنند تا هر روز بخش زیادی از محصولات از مغازه ها برگشت نخورد.

او گفت: صنایع لبنی نیز از افزایش سود محصولات بدشان نمی‌آید، اما باید این مهم را نیز در نظر داشت که مردم تحمل این افزایش قیمت را ندارند.

اسماعیلی گفت: در این شرایط ما حاضریم که محصولات خود را با 15 درصد کاهش از عدد درج شده بر روی محصول در اختیار دولت یا هر شرکتی که می‌تواند آن را به قیمت مناسبی به فروش برساند، قرار دهیم.

او گفت: ما می‌دانیم که دامداران ضرر می‌دهند، اما با توجه به عدم کشش و تقاضای بازار، امکان افزایش قیمت این محصولات (شیر خام و لبنیات) را نداریم.

این مقام مسئول در بخش صنایع لبنی، گفت: فردا جلسه‌ای در سازمان حمایت برگزار می‌شود تا در خصوص مسائل نرخ شیر خام و محصولات لبنی تصمیم گیری شود.

401102

کد خبر: 569606

وب گردی

وب گردی