دلایل مخالفت دو عضو شورا با دریافت عوارض از تونل های شهری

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: تعیین عوارض برای تردد از تونل ها و برخی از معابر شهری در مرحله کارشناسی است و هنوز قطعی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دریافت عوارض از پل ها و تونل ها باید فرهنگ سازی شود، گفت: این لایحه در کمیسیون عمران در مرحله کارشناسی است و باید مشخص شود از این عوارض چقدر شهرداری درآمد دارد و آیا این میزان درآمد ارزش ایجاد برخی نگرانی ها برای شهروندان را دارد یا نه.

او گفت: برای مسیرهایی که از آنها عوارض گرفته خواهد شد باید مسیرهای جایگزین داشته باشد که در بسیاری از این مسیرهای پیشنهادی، هیچ گونه مسیر جایگزین وجود ندارد.

قناعتی با بیان اینکه از شهرداری درخواست شده میزان تردد خودروها و درآمد احتمالی برآورد شود، گفت: باید دید چه تعداد ماشین از این تونل ها و پل ها تردد می کند و این میزان درآمد ارزش بار روانی ایجاد شده در جامعه را دارد یا خیر هر چند شهرداری باید به سمت کسب درآمدهای پایدار برود و گرفتن عوارض یکی از راههای ایجاد درآمدهای پایدار است.

او پیشنهاد کرد: به جای مسیرهایی که از پیش ساخته شده مانند پل صدر یا تونل توحید و رسالت، این طرح روی مسیرهایی که قرار است ساخته شود اجرا شود مانند ادامه صیاد شیرازی به آزادگان و این پروژه ها حتما باید از سوی بخش خصوصی ساخته شود.

با گرفتن عوارض از تونل رسالت و توحید مخالفم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه با دریافت عوارض از تونل های رسالت و توحید مخالفم، گفت: شهرداری از ما درخواست کرده به طور کلی برنامه های خود را برای دریافت عوارض از تونل ها و برخی از معابر ارائه کند که کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده مخالف پولی شدن تونل رسالت و توحید است زیرا مسیر جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

به گفته علیرضا دبیر، در دنیا پروژه هایی شامل دریافت عوارض می شوند که توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

20102

کد خبر: 569630

وب گردی

وب گردی