تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان سقز در محکومیت به شهادت رساندن شیخ نمر باقر  النمر

استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، در تجمع اعتراض آمیزی، اقدام شنیع به شهادت رساندن عالم برجسته شیعی حجاز، شیخ نمر باقر النمر را توسط حکومت آل سعود محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سقز و جمعی اعضای بسیج استادان و دانشجویی شهرستان در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، در آغاز با قراءت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه شهباز محسنی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در افشای ابعاد این فاجعه سخنرانی کرد.

محسنی ضمن تسلیت شهادت رهبر فقید شیعیان حجاز، افزود: تغییر نام سرزمین حجاز به «سعودی» از نمونه های تحریفات تاریخی و جعل عناوین است.

او در ادامه گفت: حوادث دردناکی چون کشتار مهمانان سرزمین وحی در سال 1366 و بی مسؤولیتی و بی توجهی آنان در فاجعه امسال منا که منجر به مرگ شهادت بیش از هفت هزار حاجی از سراسر جهان اسلام شد، نمونه دیگر بی کفایتی آنان است به طوری که حاضر به پذیرفتن مسؤولیت در کوتاهی و قصورشان نشدند.

وی در ادامه گفت: مسأله امروز جهان اسلام، همچنان مسأله فلسطین و آزادی سرزمینهای اشغالی از دست غاصبان صهیونیست است. اما متأسفانه به خاطر کج سلیقگی بعضی از حکومتهای جهان اسلام، امت اسلامی امروزه دچار انشقاق و چند دستگی شده است.

وی در ادامه افزود، دین اسلام، دین رحمت و مودت و وحدت است است. بنا به دستور قرآنی«واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» باید به قرآن و پیام وحدت آور آن روآورد اما متأسفانه عقبه بسیاری از گروههای تندرو و افراطی به نحوی با حاکمیت عربستان در پیوند است.

در پایان، بیانیه دانشگاهیان سقز در محکوم کردن جنایت به شهادت رساندن شیخ نمر باقر قراءت شد و مراسم با شعارهایی علیه تفرقه و علیه اسراییل، آمریکا و آل سعود به پایان رسید.

20101

کد خبر: 569655

وب گردی

وب گردی