حزب اعتدال و توسعه:شهادت شیخ نمرنشانه‌ای از فقدان مشروعیت دینی،و  خوف خاندان سعودی از آزادی بیان  است

حزب اعتدال و توسعه در واکنش به شهادت شیخ باقر النمر توسط حکومت سعودی تاکید کرد:اقدام غیرقابل توجیه، ضددینی و ضدحقوق بشری سعودی، نباید منجر به نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک و مقررات بین‌المللی شود.

به گزارش ایسکانیوز بیانیه حزب اعتدال و توسعه در واکنش به شهادت شیخ باقر النمر توسط حکومت سعودی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

1- آزادی بیان و پیگیری خواسته‌های سیاسی و اعتقادی از روش‌های مسالمت‌آمیز، جزو حقوق مشروع و بدیهی انسان‌هاست. حزب اعتدال و توسعه به شهادت رساندن عالم ربانی و مبلغ دینی شیخ باقر النمر که با فعالیت‌های مدنی در پی احقاق حقوق شهروندان شیعه عربستان بود را نشانه‌ای دیگر از فقدان مشروعیت دینی، وضعیت حاکم بر کشور عربستان و خوف خاندان سعودی از آزادی بیان در سرزمین وحی می‌داند.


2- در دوره‌ای که افراطی‌گری و تروریسم سازمان‌یافته با حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای، چهره‌ واقعی اسلام رحمانی را مخدوش کرده است، حزب اعتدال و توسعه از کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی در کشورهای اسلامی می‌خواهد در عمل به تعالیم اسلام حقیقی، اقدام ظالمانه دولت سعودی را محکوم کنند.


3- حزب اعتدال و توسعه ناخشنودی خود را از تعرضِ ناشی از خشم جمعیت مسلمان به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد ابراز داشته و معتقد است اقدام غیرقابل توجیه، ضددینی و ضدحقوق بشری سعودی، نباید منجر به نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک و مقررات بین‌المللی شود.


4- حزب اعتدال و توسعه ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در واکنش به حمله به سفارت انگلیس که فرمودند: "در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود"، تعرض اخیر به سفارت عربستان را نشانه‌ای دیگر از عدم التزام جریان‌های خودسر به فرامین مقامات ارشد نظام ارزیابی کرده و از دستگاه‌های مسئول، از جمله نهادهای امنیتی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه موکدا می‌خواهد ضمن برخورد قاطع با این عوامل اجازه ندهند گروه‌های خودسر احساسات پاک جوانان متعهد را دست‌مایه اغراض باندی خود قرار داده و هزینه‌های فراوان به دولت و نظام در مراجع بین‌المللی تحمیل کنند.


5- حزب اعتدال و توسعه شهادت مظلومانه مرحوم باقر النمر را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، شیعیان جهان، ملت عربستان بویژه شیعیان این کشور و عموم آزادیخواهان جهان تسلیت می‌گوید و در این شرایط پیچیده که جهان اسلام درگیر آتش افراطی‌گری و توطئه‌های عوامل تکفیری است اندیشمندان مسلمان را به عمل به رسالت خود در مقابله با خشونت و افراطی‌گری و عموم شیعیان جهان را به هوشیاری بیشتر و پرهیز از افتادن در دام اختلاف‌افکنان و تفرقه‌انگیزان، حول محور آموزه‌های پیامبر صلح و دوستی دعوت می‌نماید.


6- حزب اعتدال و توسعه از دولت عربستان می‌خواهد رفتار خصمانه خود نسبت به شیعیان این کشور را تغییر داده و فضای مناسب برای فعالیت عمومی و اجتماعی همه فرق و مذاهب اسلامی را به صورت عادلانه در آن کشور فراهم نماید.


حزب اعتدال و توسعه
13 دی‌ماه 1394

201/201

کد خبر: 569657

وب گردی

وب گردی