ادله عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران از زبان وزیر امورخارجه این کشور

عادل الجبیر درکنفرانس خبری گفت؛ عربستان قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران را اعلام می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در کنفرانس خبری خود در ریاض مدعی شد بعد از هجوم به نمایندگی های سعودی در ایران، می خواهم به این مورد اشاره کنم که تاریخ ایران در تعرض به نمایندگی های دیپلماتیک، طولانی است. به عنوان مثال می توانم به اشغال سفارت آمریکا در سال 1979 و حمله به سفارت انگلیس در سال 2011 میلادی اشاره کنم. دیروز هم شاهد حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد بودیم.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود این اقدامات پس از آن رخ داد که نظام ایران در اظهاراتی خصمانه و ضد سعودی سبب شد تا مردم تحریک شوند و به نمایندگی های دیپلماتیک سعودی در ایران حمله کنند. این هجوم ها در ادامه سیاست های خصمانه ایران در منطقه که امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار داده و به فتنه ها و جنگها دامن می زند، رخ داده است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت، الجبیر گفت عربستان با توجه به این واقعیت ها، قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران را اعلام می کند و از همه کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک ایران در سفارتخانه، کنسولگری و دفاتر وابسته به آنها می خواهد که تا 48 ساعت آینده خاک عربستان را ترک کنند.

201/201

کد خبر: 569694

وب گردی

وب گردی