امیرسیاری در دانشگاه آزاد بوشهر: استفاده از ظرفیت‌های دریایی برای توسعه اشتغال/توجه بیشتر به علوم دریایی در مراکز آموزشی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید توسعه دریامحور در دستور کار باشد، گفت: به علوم دریایی در مراکز آموزشی کشور توجه بیشتری شود. 

به گزارش ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر یکشنبه در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: ایران اسلامی از دیرباز دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه دریا بوده است و اکنون نیز شاهد وضعیت خوبی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد از مرزهای کشورمان، مرز دریایی است، گفت: با ۸۰ درصد همسایه‌های خود مرز دریایی داریم و این موضوع نشانگر اهمیت بالای دریا برای کشور ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور ما با توجه به موقعیت مهمی که دارد از گذشته تاکنون مورد توجه کشورهای استعمارگر بوده و این کشورهای استعماری و استکباری می‌خواستند از ظرفیت دریایی استفاده کنند تا به مقاصد خود برسند.

وی افزود: وجود منابع انرژی، موقعیت استراتژیک و جهان‌بینی انقلاب اسلامی و... از جمله دلایلی هستند که ایران را در منطقه و جهان مورد توجه و تهدیدی برای استعمارگران بوده است.

سیاری با بیان اینکه تاکنون در مراکز آموزشی کشور نسبت به علوم دریایی آن گونه که باید توجهی نشده است، گفت: مولفه‌های یک ناوگان نظامی قدرتمند شامل ناوگان تجاری و علم دانش و فناوری است.

وی افزود: تئوری بازگشت به دریا یکی از برنامه‌های مهم برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ها دریا است و بر این اساس باید پیشرفت ما دریامحور باشد و سواحل را آباد کنیم و امنیت مورد نیاز تامین کنیم تا به دریا بازگشت داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به دریا داشته است، اضافه کرد: امیدواریم با توسعه سواحل شاهد افزایش اقتدار ایران در عرصه جهانی باشیم.

وی با توجه به تاکیدات قرآن کریم مبنی بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های دریا، بیان کرد: تاکنون توجه خوبی به ظرفیت‌های دریا نشده است و از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

سیاری با بیان اینکه اجرای سیاست‌های بازگشت به دریا نیازمند اجرای سیاست‌های کشور در این زمینه است، گفت: برای توسعه اقتصادی کشور باید از ظرفیت‌های دریایی استفاده کنیم که این موضوع موجب توسعه اشتغال می‌شود.

پیش از سخنان امیر دریادار دکتر سیاری، دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر با ارائه گزارشی از واحد‌ها و مراکز آموزشی استان بوشهر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دارای ۸ واحد و ۳ مرکز آموزشی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با داشتن ۳۰ سال سابقه درخشان در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی نقش بسزایی در اعتلای استان بوشهر داشته است.

قیصری دانشگاه را یکی از کارآمد‌ترین و مهم‌ترین مراکز توسعه همه‌جانبه جامعه دانست و تأثیر مثبت آن را بر روی سطوح مختلف جامعه از قبیل بهداشت، سلامت روان، صنعت و... برشمرد و افزود: دانشگاه موتور توسعه اقتصادی کشور است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر پرورش نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه را از دیگر وظایف دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به مقوله کارآفرینی می‌پردازد، با کشف استعداد‌ها و بهره‌برداری‌های لازم فرصت مناسب را برای ورود دانش‌آموختگان به عرصه‌های علمی و صنعتی داخلی و بین‌المللی فراهم می‌کنیم

رئیس واحد بوشهر با برشمردن اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: با مدیریت توانمند ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز جامعه، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های فرهنگی ماندگار در کنار تحصیلات تکمیلی و جذب هیات علمی از اصلیترین اولویت‌ها و مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که این دانشگاه با قدرت در این مسیر گام نهاده است.

وی همچنین قانون مداری، پژوهش محوری، اخلاق مداری را از دیگر اولویت‌های مهم دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: با جذب بیش از ۱۰۰ هیأت علمی متعهد و متخصص در فراخوان جدید، بسوی استانداردساز ی گام برمی داریم.

20101

کد خبر: 569751

وب گردی

وب گردی