واگذاری 500 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در دهه فجر

رییس سازمان بهزیستی کشور از برنامه‌ریزی برای تهیه مسکن بیش از 11 هزار خانواده 2 معلول به بالا ظرف 3 سال خبر داد و گفت: در دهه فجر، 500 واحد به این خانواده‌ها واگذار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در چهارمین نشست مشترک روسای دستگاه‌های همکار، تفاهم‌نامه مشترک تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی که در سازمان بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه در این نشست درخصوص پیگیری احداث مسکن شهری و روستایی برای خانوارهای دو معلول به بالا مباحث مربوط پیگیری شد و بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز گزارش پیشرفت طرح را ارائه کردند.

او گفت: هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها بسیار خوب است، تنها امروز چند مشکل وجود داشت که برای رفع آنها تصمیماتی اتخاذ شد. به عنوان مثال در احداث مسکن روستایی به همت بنیاد مسکن پرونده برای خانواده‌ها تشکیل شده اما 725 واحد فاقد زمین هستند و در این خصوص کمبود داریم که قرار شد با مشارکت طرفین، 3.6 میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات قبلی برای خرید زمین اضافه شود. براین اساس برای هر واحد مستضعفان 10 میلیون تومان، بنیاد مسکن 2 میلیون تومان و بهزیستی 6 میلیون تومان اعتبار تخصیص خواهد داد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همچنین درخصوص یارانه وام بانکی در شهرها برای 3400 نفر مشکلاتی وجود داشت که مقرر شد در اولین فرصت، جلسه‌ای با وزیر رفاه و سازمان مدیریت در این خصوص داشته باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم این افراد از یارانه وام برخوردار شوند و کار سرعت بیشتری بگیرد. همچنین پیشنهاد شد صورت وضعیت‌ها زودتر در اختیار قرار بگیرد تا بتوانیم منابع مالی را سریع‌تر به پروژه‌ها تزریق کنیم تا ظرف سه سال بیش از 11 هزار خانواده شناسایی شده را صاحب مسکن کنیم.

بندپی گفت: 380 واحد برای واگذاری در دهه فجر آماده است و اگر منابع زودتر تامین شود، تلاش می‌کنیم شمار این واحدها را به 500 برسانیم و اولین فاز مسکن‌های واگذاری شده را به پایان ببریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شاید هنوز خانواده‌هایی باقی مانده باشند که در سامانه ما ثبت شده باشند، گفت: جمع‌آوری اطلاعات خانوار دارای 2 معلول به بالا ادامه دارد و ما کار را متوقف نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین تابش، رییس بنیاد مسکن نیز با بیان اینکه این ابتکار خوب در زمینه تامین مسکن برای خانواده‌های 2 معلول به بالا از سوی بهزیستی ارائه شد و اکنون بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن مشارکت همه جانبه برای اجرای آن دارند، گفت: امیدواریم با اقدامات مشترک بتوانیم ظرف سه سال همه خانواده‌های دارای فرزندان معلول را صاحب مسکن کنیم.

او گفت: افراد توسط بهزیستی شناسایی و پرونده برای آنها تشکیل شده است که بیش از 11 هزار خانواده را در سراسر کشور در شهرها و روستاها در برمی‌گیرد. براین اساس 8700 پرونده به شهرها و 3300 پرونده مربوط به روستاها داریم.

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه زمین برای احداث مسکن برای حدود 7000 واحد تامین شده است، گفت: از ظرفیت موجود در مسکن مهر نیز تا جایی که امکان داشته استفاده کردیم و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 500 واحد در شهر و روستا را در دهه فجر تحویل می‌دهیم.

401102

کد خبر: 569858

وب گردی

وب گردی