ظریف: برخی گروه‌ها کماکان به بحران‌های منطقه دامن می زنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مشکلات منطقه‌ای ما افراط و تروریسم و نگرانی‌هایی است که از بحران‌ها در منطقه بوجود آمده و متاسفانه برخی گروه‌ها کماکان به این بحران‌ها دامن می زند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست خبری با "کریستین ینسن" همتای دانمارکی خود گفت: روابط بین ایران و دانمارک به دلیل تحریم‌ها در سال های گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما امروز با این سفر شاهد حضور گسترده فعالان بخش خصوصی دانمارک در کشورمان هستیم که می تواند زمینه ها را برای همکاری بیشتر فراهم کند.

ظریف تصریح کرد: هیئت همراه وزیر امور خارجه دانمارک، هیئت گسترده‌ای از نمایندگان بخش بانکی تا بخش های مختلف اقتصادی وی را همراهی می کنند و این بیانگر زمینه های متعدد همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور است.

وی در ادامه افزود: در مورد سایر حوزه‌های همکاری نیز با یکدیگر صحبت کردیم،‌ در سال‌های گذشته در حوزه‌های فرهنگ ،آموزش و مطالعاتی همکاری‌های بسیار خوبی داشتیم و همچنین گروه‌های کاری در زمینه حقوق بشر، نظارت‌ میان ایران و دانمارک وجود داشته است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم این گروه‌های کاری میان ایران و دانمارک کار خود را آغاز کنند، گفت: گفتگوهایی در این زمینه می‌تواند شامل تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف باشد .

ظریف در ادامه اظهار کرد: حقوق بشر یکی از موارد مورد علاقه میان دو کشور ایران و دانمارک بوده و از طرف دیگر در زمینه افراط‌گرایی و مواردی که به آن دامن می‌زند و همچنین مذاکراتی نیز در مورد مبارزه با مواد مخدر میان دو کشور انجام شد.

وی تاکید کرد: از این مذاکرات می‌توان زمینه را برای مذاکرات بیشتر در مورد پدیده‌هایی مانند اسلام‌ستیزی که متاسفانه در برخی کشورها در حال رشد است فراهم آورد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه همکاری‌هایی نیز در زمینه مسائل سیاسی میان دو کشور ایران و دانمارک انجام شد،‌گفت: مشکلات منطقه‌ای ما؛ افراط و تروریسم و نگرانی‌هایی است که از بحران‌ها در منطقه بوجود آمده و متاسفانه برخی گروه‌ها کماکان به این بحران‌ها دامن می زند.

ظریف در ادامه افزود: بار دیگر به وزیر امور خارجه دانمارک، هیئت همراه و فعالان بخش خصوصی که همراه وی به ایران سفر کرده‌اند خوش‌آمدمی گویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این سفر با امضای یک یادداشت تفاهم میان صادرات و واردات دانمارک و معاونت سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی کشورمان شروع شود و به مذاکرات گسترده‌ی دیگر با وزرای دیگر کشورمان بیانجامد.

پیش از این نشست کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در ارتباط با مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه دانمارک در جریان سفر خود به تهران با تعدادی از مقامات کشورمان طبق برنامه ریزی انجام شده دیدار خواهد کرد.

سفر این مقام اروپایی به تهران دو روزه است و وی که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است با برخی از مقامات اقتصادی کشورمان نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

201/201

کد خبر: 569873

وب گردی

وب گردی