مرکز آمار ایران اعلام کرد: جزئیات نرخ بیکاری ۱۲ گروه سنی/ اختلاف بیکاری ۲۷.۲ درصد شد!

مرکز آمار ایران اعلام کرد: با افزایش نرخ بیکاری گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال به ۲۷.۸ درصد، فاصله بیکاری گروه های مختلف سنی به ۲۷.۲ درصد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز آمار ایران با ارائه گزارش کامل وضعیت بیکاری گروه های مختلف سنی در تابستان سال جاری اعلام کرد: نرخ بیکاری گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله کشور به ۲۷.۸ درصد رسید. از سویی کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی ۶۵ ساله و بیشتر با ۰.۶ درصد است.

از سویی نرخ بیکاری در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله کشور معادل ۷.۵ درصد، ۱۵ تا ۱۹ سال به میزان ۱۸.۳ درصد و نرخ بیکاری در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال به ۲۱.۷ درصد رسید. ۳۰ تا ۳۴ ساله ها ۱۱ درصد و ۳۵ تا ۳۹ ساله ها نیز ۶ درصد نرخ بیکاری دارند.

همچنین نرخ بیکاری برای گروه سنی ۴۰ تا ۴۴ ساله کشور ۴.۲ درصد، ۵۰ تا ۵۴ ساله ها ۳.۸ درصد، ۵۵ تا ۵۹ ساله ها ۲.۶ درصد و نرخ بیکاری برای گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ ساله نیز ۲.۳ درصد است. کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال به میزان ۰.۶ درصد است.

بالاترین نرخ بیکاری برای مردان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله ۲۲.۸ درصد و برای زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله نیز معادل ۴۹.۳ درصد است. فاصله نرخ بیکاری زنان ۴۷.۹ درصد شده به این معنا که نرخ بیکاری زنان در بهترین و بدترین حالت به میزان یادشده است.

401401

کد خبر: 569916

وب گردی

وب گردی