امین زاده : آمادگی وکلای کشورهای اسلامی برای مطالبه غرامت جان باختگان ایرانی حادثه منا

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه در ارتباط با حق و حقوق جان باختگان حادثه منا پیگیری های لازم در حال انجام است، گفت: وکلای کشورهای اسلامی آمادگی دارند که به وکالت از 500 جان باخته ایرانی برای مطالبه غرامات اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، الهام امین زاده روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: دولت عربستان باید یک تضمین عملی و رسمی بدهد که در حج سال آینده چنین اتفاقی برای زائران نیفتد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: بر اساس اسناد بین المللی زائران یک گردشگر ساده نیستند بلکه زائرانی هستند که جان، مال و امنیت آنها باید مورد حمایت کشور میزبان قرار بگیرد.

وی در ارتباط با سفر خود به خراسان جنوبی نیز افزود: تاکنون برای بررسی مشکلات حقوقی دستگاههای اجرایی به سایر استان های کشور سفر کرده ایم.

امین زاده امروز را روز حقوقی خراسان جنوبی دانست و گفت: امروز مانند سایر استان ها دستگاههای اجرایی، قضایی و نظارتی و بخش حقوقی، خصوصی و دانشگاهی خراسان جنوبی به بیان مشکلات حقوقی خود می پردازند.

وی ادامه داد: نکات خوب و ارزشمندی توسط بخش های اجرایی استان مطرح شد و تا حدودی مشکلات بخش حقوقی استان را شنیدیم که اگر احکام این مشکلات در قانون برنامه ششم برای پنج سال آینده تصویب شود امیدواریم بخشی از مشکلات حقوقی دستگاههای اجرایی حل و فصل شود.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که 464 نفر از آنان در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

203/201

کد خبر: 569931

وب گردی

وب گردی