قصاص قاتلی که کسی برای بخشیدنش پادرمیانی نکرد

عامل قتل زن دارابکلایی در محل وقوع جنایت به دار مجازات آویخته شد. این جنایت نهم اردیبهشت‌ماه امسال در شهرستان میاندرود استان مازندران اتفاق افتاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از همشهری آنلاین ماجرا از این قرار بود که زنی 21ساله‌ به نام خدیجه نوزادش را به خانواده شوهرش سپرد تا برای رفتن به دندانپزشکی راهی ساری شود. او از روستایشان دارابکلا خارج شد و کنار جاده منتظر تاکسی بود تا اینکه پرایدی مشکی که 2سرنشین داشت او را به‌عنوان مسافر سوار کرد اما 2مرد زن جوان را با انگیزه سرقت جواهراتش ربودند و او را در جنگل به قتل رساندند. 17روز بعد جسد این زن در جنگل کشف و با آغاز تحقیقات پلیسی، عاملان جنایت دستگیر شدند.

یکی از آنها به نام عباس در جریان بازجویی‌ها به قتل زن جوان اعتراف کرد و گفت بعد از سرقت جواهرات این زن چون می‌ترسیده او سراغ پلیس برود و شکایت کند با چند ضربه چاقو جانش را گرفته است. این جنایت بازتاب وسیعی در افکار عمومی داشت و اهالی منطقه خواستار رسیدگی فوری و اشد مجازات برای جنایتکاران بودند. به این ترتیب متهمان در دادگاه کیفری استان مازندران محاکمه و متهم ردیف اول به قصاص و همدستش به تحمل 25سال حبس محکوم شدند و صبح دیروز عامل اصلی جنایت در چهارراه آزادگان میاندرود به دار مجازات آویخته شد.

سلمان رمضانی، شوهر مقتول در این‌باره به همشهری گفت: ازدحام جمعیت هنگام اجرای حکم به حدی بود که حکم با 45دقیقه تأخیر در ساعت 6:45 اجرا شد.

او ادامه داد: وقتی قاتل را به محل اجرای حکم آوردند او آرام بود و هیچ حرفی نزد. هیچ‌کس هم برای بخشیده شدن او پادرمیانی نکرد و بعد از انجام تشریفات حکم اجرا شد و مردم هم که از قتل همسرم متاثر شده بودند از مجازات قاتل ابراز رضایت کردند. وی از مسئولان قضایی و همچنین ستاد دیه بابت پرداخت تفاضل دیه تشکر کرد و گفت: برای اجرای حکم باید نصف دیه قاتل را پرداخت می‌کردیم اما چون این توانایی را نداشتیم مسئولان ستاد دیه این مبلغ را تقبل کردند تا حکم اجرا شود.

105105

کد خبر: 570041

وب گردی

وب گردی