رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد: ضرورت همکاری بین المللی برای استاندارد سازی خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با قائم مقام بین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بدون همکاری های بین المللی نمی تواند روزآمد باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این نشست که با حضور محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و محمدرضا قرائتی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاهع اجتماعی برگزار شدگفت: این سازمان برای تاثیرگذاری در توسعه کشور نیاز به همکاری و مشارکت کشورهای توسعه یافته و سازمان های بین المللی دارد .

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به تقویت همکاریهای بین‌المللی جهت کم کردن فاصله تکنولوژی آموزشی احساس می‌شود.

وی گفت : با توجه به فرصت های بوجود آمده در فضای سیاسی بین المللی برای ایران ، همکاری های بین‌المللی میان دولت‌ها در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای می توانند اثربخش باشند.

محمد امین سازگار نژاد در ادامه تصریح کرد : گسترش همکاری های بین المللی ، جهت گیری بین المللی سیاست های کلان آموزش های فنی و حرفه ای و استفاده از زبان بین المللی در آموزش مستلزم ایجاد یک نقشه راه در حوزه بین الملل است.

وی افزود : اجرای این نقشه راه با اولویت به روز رسانی و ایجاد پویایی در بخش های مختلف سازمان میسر است که می طلبد یک کنسرسیوم از سازمان های بین المللی به ویژه اجرای یک برنامه ملی در زمینه توسعه آموزش مربیان ایجاد شود.

سازگارنژاد تاکید کرد: ارتقای مرکز تربیت مربی در بخش های سخت افزاری ، نرم افزاری و نیروی انسانی با استفاده از همکاری های بین المللی ، می تواند اولویت نخست این نقشه راه باشد .

در ادامه این نشست محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل، ضمن تشریح برنامه های این وزارتخانه گفت : وزارت کار در سطح دنیا دو بازوی قوی دارد که یکی از آنها سازمان آموزش فنی و حرفه ای است .

وی با تاکید بر استفاده از تجربه کشورهای توسعه یافته ، به فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمک های توسعه ای وزارت خارجه جهت اجرای آموزش های فنی و حرفه ای در کشورهای آفریقایی ،پروژه عراق و همکاری های مشترک و دوجانبه و آموزش مربیان کشورهای منطقه اشاره و همکاری های جنوب – جنوب را به عنوان یکی از اولویت های کاری در حوزه بین الملل دانست که می توان این تجربه را به کشورهای دیگر نیز منتقل کرد .

حسینی ادامه داد: همکاری با سازمان های بین المللی نظیر جایکا و کوئیکا ،همکاری با یونسکو و سازمان بین المللی مهارت و دعوت از سفرای خارجی جهت مشارکت در برنامه های آموزشی سازمان از دیگر زمینه های فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه بین الملل دانست .


20101

کد خبر: 570259

وب گردی

وب گردی