طه هاشمی در آستانه روز شهدای دانشجو خبر داد: برنامه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای تجلیل از دانشجویان شهید مدافع حرم

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت روز شهدای دانشجو، گفت: رشادت شهید محمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش در شانزدهم دی 1359 در هویزه، برگ زرینی بود که در تاریخ دفاع مقدس ورق خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر سید طه هاشمی بیان کرد: تشکیل گروه موحدین، مبارزه مسلحانه علیه رژیم طاغوت، تکثیر و پخش اعلامیه‌های امام (ره) و تلاش در راستای ایجاد هماهنگی و وحدت بین حوزه و دانشگاه، از جمله فعالیت‌های شهید علم‌الهدی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علم‌الهدی منشا فعالیتهای مختلفی بود که تاسیس بسیج، مجاهدت در جهاد سازندگی تأسیس سپاه هویزه و شرکت در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همراه با سایر دانشجویان پیرو خط امام از جمله این مجاهدت ها به شمار می آید.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: محمدحسین علم‌الهدی که دانشجوی سال دوم دانشگاه مشهد در رشته تاریخ بود، با شروع جنگ تحمیلی همراه با گروهی از دانشجویان و نیروهای بسیجی، به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت و در حالی که در هویزه به اتفاق همرزمان خود در حلقه محاصره دشمن گرفتار شده بود، تا آخرین قطره خون به دفاع از ایران اسلامی پرداخت و به دیدار پروردگارش نایل آمد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به پاس فداکاری های دانشجویان شهید ، خدمات ویژه ای به خانواده های آنان ارایه می دهد ، اضافه کرد: طبق ماده 2 آیین نامه نقل و انتقالات این دانشگاه و همچنین ماده 62 قانون جامع خدمات ایثارگری ، اعضای خانواده دانشجویان شهید در بدو قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی ، حتی در مقطع دکترای تخصصی می توانند نسبت به جا به جایی به نزدیک ترین دانشگاهی که در محل سکونت آنان قرار دارد اقدام کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ گفت: صدور دانشنامه افتخاری برای دانشجویان شهید، یکی دیگر از خدماتی است که این دانشگاه به خانواده های معظم شاهد ارائه می دهد. بر همین اساس از سال 87 تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی 33 دانشنامه افتخاری برای دانشجویان شهید صادر شده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای پاسداشت مقام شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ، تجلیل از خانواده 16 دانشجوی شهید مدافع حرم است ، اضافه کرد: در برنامه ای که به زودی با عنوان «عباس تباران» برگزار خواهد شد ضمن تجلیل از خانواده های این شهیدان والامقام، به این دانشجویان شهید، دانشنامه افتخاری اهدا می شود.

یادآور می شود به پاس تجلیل از رشادت‌های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) به‏‌ویژه شهید علم‏‌الهدی در هویزه، شانزدهم دی، روز «شهدای دانشجو» نام گرفته است.

20101

کد خبر: 570321

وب گردی

وب گردی